onsdag 28 december 2011

Julhelgen 2011

Julhelgen har verkligen varit stressig och jag har haft en miljon saker på schemat så som ni säkert förstår så bara rusa helgen förbi....!

Här är en bild från när jag var barnvakt åt Liam den 18-19e december. Nappen ser väldigt smaskig ut när den varit placerad mellan tårna. Passade han även i förrgår natt och de är lite mer livat med två än med en. Meline är ju inte direkt van att somna till världens pratmåns ;)


På fredagen klädde vi upp oss lite extra och åkte till Kent med familj, något som varit planerat ett tag. De hade gjort jättefint för våran skull och man möttes av massa marschaller när man svängde in på gården =)



På julafton fick hon ha en nästan likadan klänning med tillhörande bolero fast denna var i rött, kändes lite mer juligt :) Hade köpt röda skor också men de ligger fortfarande kvar i påsen, glömde helt av dom när de väl var dags :)


I år var vi hos Gudrun (styvfarmor) och firade jul, var bara 17 stycken i år eftersom inte Tommy hade sina barn denna jul men de var mycket trevligt för de.. :) Var lite svårt att få Meline till att sova middag å så där eftersom de var en massa "väsen" hela tiden men de gick att hyfsat bra ändå :)



Smarrig julmat, som jag har längtat efter den :-)



Här får Meline sin första julklapp! Hon är mer intresserad av att äta den med papper och allt på än att öppna den ;) Kul att se att hon sitter i sin morbrors famn, något som inte händer ofta..



Vart är Meline...?!? Jaha under borde bland allt papper, var nära på att Gudrun sopade upp henne haha =)



Fick många fina paket, även av darlingen fick jag många paket och en rolig klapp jag fick var ju detta hemmasnickrade presentkortet jag fick :) Vad duktig han är :) Fast jag förstår inte att de tog en timma att fixa det ;)


Sen på juldagen var de upp tidigt för att göra tårta som jag skulel bjuda farmor, pappa och syskon på när de kom på besök. Fast farmor fick förhinder :( Insåg att de tar längre tid än man tror och jag är glad pappa ringde och sa han var försenad för de var precis att jag hann i tid tills hans andra tidpunkt..!


Efter de var de bara att kasta sig iväg mot koppom för att träffa alla kompisarna och ha våran årliga paketlek. I år hade alla köpt ett paket som börjar på T och så kastade vi tärningar och bytte runt i 10 minuters tid sen fick man de paket man hade framför sig när tiden tog slut :) Nästa år ska julklappen börja på C så då får de väl bli en cykelpump eller citroner..? Vad finns de mer? Aja har ju ett år kvar att tänka ;)

Efter några timmar där snodde jag med mig Erica och åkte hem där darlingen hade lagat mat. Ååh vad jag saknade Meline..! Men de var lite gött också att slippa tänka på henne konstant att nu ska de vaggas, nu ska de matas och nu ska de sovas.


Måndagen åkte vi till Karlstad direkt efter frukosten och shoppade loss =) Var även på nya elgiganten megastore och dne var verkligen megastor! Åh så mycket folk!! Kom väl hem vid sju så vi hann snabbt slänga ihop baguetter innan Liam kom. Då var de dags att passa han för natten en gång till. Så igår lekte vi massa, han kolla på blixten mcqueen sådär 7 gånger, vi bakade bröd och matvraket åt typ 7 gånger ;) Passade han länge bara för att syrran skulle få sova så hon kom vid 3.. Sen tog jag och christian en promenad till stan för vid de laget var meline så trött och har inte klarat sova på hela dagen (inte lätt när de aldrig är tyst) så hon somna ganska fort :)

Inga kommentarer: