måndag 1 november 2010

Äntligen ledig!!

Igår var de äntligen min lediga dag, dagen då jag inte hade något planerat och bara kunde slappa och ta hand om mig själv, nästan iaf ;) Var ju tvungen att städa upp på vinden också å ta hand om ett helt berg med disk!!

Gjorde riktigt god mat också, kycklingfile fylld med ost och skinka med hemgjord klyftpotatis och rosepepparsås =) På kvällen var de mys som stod på schemat ihop med Beck och chips. Kändes underbart att vara ledig och slappa eftersom de var över en vecka sen jag gjorde de senast. Har ju bara varit jobb, jobb och grejjing från morgon till läggdags! Tror inte ens tv´n varit på denna veckan..

På morgonen var vi förresten iväg till Darlingens garage eftersom en värderingsman skulle värdera hans nya bil. Passade på att ta lite bilder och kan ni tänka er att detta "vraket" kostade 225 000kr. Herre gud!! Haha. Fattar verkligen inte att de kan kosta så mycket pengar men när den är klar så är den förhoppningsvis värt de dubbla och man kanske vågar åka i den utan att skämmas haha =)


När han köpte bilen förra helgen så såg bilen ut som en bil iaf även om den såg ful ut, nu har han varit i garaget varje dag och har hunnit skruva isär hela bilen. Rutor har tagits ur och skärmar har tagits av och säterna och ratt är isärplockade å ja i princip allt! Tycker de hänt väldigt mycket på bara en vecka så de ska bli kul att se hur lång tid detta projekt kommer ta. Jag tycker han kan bli klar till juli men han tror inte den blir klar förens tidigast nästa sommar.
Han har heller inte bestämt vad för färg bilen ska lackas i mer än att den ska vara i den där rosafärgen men om den ska vara helrosa eller svart och rosa är inte bestämt. Men de märks :) Obs jag har inget med färgvalet att göra :)
Å hans andra amerikanare som också är en ford galaxie 1959 (precis samma som den nya, skillnaden är att den nya är en cab) har blivit en arbetsbänk för alla de nya delarna som ska sättas på den nya bilen efter lack...

Inga kommentarer: