fredag 21 oktober 2011

Mat, mat, mat

Denna veckan har bestått ut av massa mat känns de som :)
Såg ni veckans tv program "halv 8 hos mig"? Dom var ju i våran stad denna veckan och min underbara barnmorska var med och tävlade :) Var superkul att se just för att man känner henne och även för att man känner igen stan och man undrar lite varför de kör huller om buller när de är på väg hem men de är väl bara sånt vi i från stan märker ;) Värmländska är verkligen en rolig och mysig dialekt =)

Här är lite bilder på Meline när hon lagar mat, vill egentligen skriva för första gången men då ljuger jag.. De bilderna från första gången är ju spårlöst borta :( Men hon är lika söt även om de är andra gången hon står vid spisen och lagar mat :) Ser riktigt koncentrerad ut, vem vet kanske blir hon utbildad kock som mig =)




Nu är de riktigt kyligt ute och vi har fått använda overall, mössa och vantar ett flertal gånger. Även här känns de supertråkigt att man förlorat de första bilderna då hon bar dessa så som på årjängsmarten, arvikamarten osv men hon har ju inte växt ur den så de är väl tur man kunnat ta lite nya kort :)


I onsdags natt kl 02.25 åkte darlingen iväg till jobbet. De skulle ju till Kramfors och sen sova på hotell osv.. Så vi gick upp tidigt, iaf för Meline som gärna sover till 12, så redan halv tio var vi i stan för att träffa Thea och Nicole och sne gick vi till öppna förskolan. Var första gången jag var där och de var riktigt trevligt och de var många mammor och barn där =)

Efter de tog jag och Meline en tur på stan, svängde inom mäklarhuset och snackade med chefen en sådär 30-45 minuter och sen gick jag till Lindex där Erica mötte upp mig :-) Kikade lite på stan och sen handla vi mat och åkte hem till mig.

Hade bestämt för att prova en ny maträtt och denna gången blev de baconstekt kyckling med lök, timjan och honung som serverades med bakpotatis och gräddfil :) De var mycket lök i denna, faktiskt 4 olika sorter (gul,röd,purjolök och vitlök) men de var faktiskt väldigt gott =)








Å senare blev de givetvis efterätt, snickerscheescake =) Å vi hann att prata massviss och se på massa tv program och sen vid 22 gick hon hem.

Då la jag Meline i sin säng satte på tv´n i sovrummet och la mig där och titta. Darlingen skicka sms att han sakna mig och att han längtar tills vi ses i morgon :) Jag förberedde mig på att sova själv ch tyckte ju de skulle kännas väldigt konstigt men jag hade ju inget val. Hade lite planer tidigare under veckan om man skulle ringa in någon kompis som kunde sova över men antar att man inte gör så nu för tiden hehe..

Iaf så låg jag och kolla på tv´n så helt plötsligt klockan 23 så hör jag någon som låser upp dörren och går in. Fundera med en gång på vem tusan de var??! Syrran har ju inte kvar extranyckeln hit och Erica som har en nyckel hade ju gått för en timma sen och varför skulel hon bara kliva in så jag hoppade upp ur sängen och sprang mot hallen och vem stod där om inte min underbara älskling =D Uuuh vad glad jag blev av att se han och samtidigt jätteförvånad, han skulle ju inte komma hem förens dagen efter.. Då visa de sig att de blev klara i kramfors mycket tidigare än de trott så de hade åkt hem igen. De innebar att han åkte bil i hela 18timmar och hade dessutom då varit vaken nästan 24 timmar så han var ju väldigt trött då, å så skulle han upp och jobba som vanligt klockan 7, fast han fick börja lite senare om han ville så han sov en timma längre,,


Åh igår tog jag och Meline en tur med barnvagnen och mötte upp syrran och gick på stan :) Sen blev hon med mig hem och vi förberedde lite till inför Halloween som börjar närma sig med stormsteg...! Efter de laga jag mat med de jag hade kvar, överblivet gräddfil, creme fraiche som snart gick ut, ihop med paprika, lök, korv och chilisås, tabasco blev en riktigt het och god korvstroganoff =) Älsklingen trodde inte man kunde laga stroganoff från grunden (han använder pulvervariant när han lagar de) så han blev väldigt förvånad men glad =D


Idag kommer älsklingen hem lite senare, han ska hämta de nylackade bildelarna som nu är klara =) Är så nyfiken och funderar på om jag måste till garaget och titta ikväll eller om jag orkar vänta tills i morgon? ;) Så ikväll måste vi ha mat som är snabbt och enkelt och de får bli Tacos =)

Har även bakat en tårtbotten, gjort mousser och börjat förbereda inför en beställning jag har i morgon :) Fullt upp med andra ord =)


Inga kommentarer: