tisdag 25 oktober 2011

Lite mycket just nu....!

Känner att jag halkar efter lite nu igen men de beror dels på att de varit helg och jag då inte sitter så mycket vi datan och sen dels för att de är väldigt mycket planerat denna veckan. Idag ska jag, Meline, Mirja och Billy hälsa på Sara och Nellie igen :) Så kul att se hur mycket sosm hänt sen sist, barna växer ju så fort ;) Hon skulle bjuda på kassler och broccolipaj också, ska bli gött =)
I morgon ska jag eventuellt på öppna förskolan (babycafe) om meline vaknar tidigt, gillar inte att väcka henne i onödan. Och på eftermiddagen ska vi på en husvisning tror dock inte så mycket på de huset (var ute i helgen och kollade på utsidan av de två hus vi har inbokade nu) men de andra huset ser mer intressant ut men de är nästa vecka de... Torsdag ska vi handla allt inför halloween och på fredag får vi nyckeln å då ska de dukas och fixas och mat ska förberedas å allt annat å på lördag är de ännu mer fullt upp....! Så ja de kanske inte blir så mycket skrivet denna veckan men då vet ni vad jag pysslar med ;)

Igår var pappa och hälsa på en snabbis och han har fortfarande inte lärt sig vad sitt barnbarn heter trots att han träffat henne 3 eller 4 gånger :( Om ni utifrån undrar varför de inte sets oftare så är de för att han bor 25 mil ifrån...

I fredags blev föresten alla lösdelar klar på lack så i lördags åkte vi hela familjen till garaget för att greja :) jag fick skruva på flera emblem och jag kände mig så stolt att jag lyckas hehe :) Är jättekul att greja å se när allt blir till en bil. De trodde jag aldrig om den fläckiga fula grisen, de börjar ju likna en finbil nu :)



En förhandsbild på de nylackade grejerna :) Färgerna stämmer inte alls med verkligheten men..


Tänk när bilen är klar och precis allt är nylackat och nytt. När man tar fram nyckeln så är den helt ny, sätter in den i den sprillans nya tändningslåset, ratten är sprillans ny (christian är så rädd om den att ahn knappt vågar lägga den på en kudde hehe) säterna är sprillans nya, all inredning är sprillans nytt, alla knappar i instrumenten är nytt, rutan är ny och ja i princip allt är sprillans nytt... =) Tror inte denna kommer rulla många mil alls när den är klar för Christian är ju så pedant å så rädd så skulle han få minsta lilla stenskott eller reva så skulle bilen nog bli inlåst för gott å sen skulle han deppa en månad eller några år ;)

Inga kommentarer: