måndag 21 september 2009

Årjängsmârten

I helgen var det dags för den årliga Årjängsmârten med massa karuseller, lotteristånd och marknad längst hela gatorna och halva stan typ.. Detta är ett måste och i lördags hämtade jag upp Erika och åkte sen till Edane för att hämta upp syrran, Liam och mamma som ville med. Och temperaturen på bil låg mellan 100-120grader hela vägen och jag stannade en gång för att kolla så det fanns vatten och det fanns det och fortsatte köra. Detta är inget ovanligt och bil har hållt på så i över ett år.
När vi kom fram så träffa vi MilLa ganska direkt så hon hängde med mig och Erika medans mamma, liam och syrran gick för sig själva. Jag hade ett stort shoppingsug och måste ha nya kläder eftersom de flesta är så pösiga eller sletna. Köpte en jacka, en lång stickad kofta, två huvtröjjor, strumpor, linne, strumpor, en väska (som syrran betala som jag ska få i present), diamantörhängen och säkert något mer. Jag var så glad att diamantörhängerna var så billiga och la dom inne i en tröja för att inte tappa bort dom eftersom dom bara låg i en ziplockpåse. Sen före vi skulle hem så fråga mamma och syrran vad vi köpt och jag drog upp en tröja för att visa och hade inte en tanke på att örhängerna låg i den så som ni förstår så blev dom alltså inte med hem :( Mycket tråkigt!! Sen åkte vi hem och temperaturen låg som vanligt mellan 100-120grader men om man körde fort så kunde det sänkas till 80 men det var så mycket trafik så det var bara i en snabb vändning sen var han uppe i hundra igen.. Så när jag kommer nästan till Arvika så börja oljelampan blinka och lysa och jag var tvungen att stanna men innan jag hunnit köra av vägen så sluta det så jag tänkte att då kan jag ju fortsätta då. Så släpte jag av mamma och skulle köra hem syrran och liam men stannade på Ok för att köpa olja och fylla på ifall det var dåligt.. Gjorde det och sen skicka Milla att hon var utanför min lägenhet och ville bli med och lämna av folket istället för att stå och vänta så åkte hem och plocka upp henne och sen kom vi la sådär 200meter sen börja temperaturmätarlampan att blinka rött och jag körde åt sidan och då såg man hur det rök och forsa ut vatten ur alla hål. Då sa Milla det att jaha nu sprack din kylare du!! Jaha kul... Har ju kört 14 mil i hög temperatur så fatta inte varför dte hände just då men är jävligt glad att det hände så nära hemmet och inte i årjäng eller så.. Så Erika fick gå hem och syrran blev med mig hem och väntade på skjuts.. Så sitter vi och pratar och jag kunde inte släppa det med mina örhängen och prata en del om dom så säger Milla- Du tycker inte det är mer störande att bilen gick sönder eller? ÖÖh jo just det ja.. Kanske inte ska störa mig så mycket på dom förlorade örhängerna då jag säkert kan köpa nya på Arvikamârten istället.. hehe.. Så nu vet ni det :)
Milla åkte hem 02.00 och jag var så trött men ändå kändes det som jag knappt hunnit sova när jag vakna av ett sms 05.18 men orka inte läsa det utan fortsatte sova men bara i 12 minuter till för sen ringde det på dörren. Funderade först på om jag drömde men tog med mig täcket och gick upp och såg att det stod något utanför dörren så gick och öppnade. Måste erkänna att jag var lite skraj för vem ringer på vid den tiden. Tänkte först att det kanske är min granne som blivit singel eller nått men nej då.. Var min brorsa och han hade blivit singel och hade inget ställe att vara på. Så han var hos mig tills mamma kom och hämta han vid sex. Då gick jag och la mig igen och sov läääänge :D

Inga kommentarer: