torsdag 17 september 2009

Lång uppdatering!!

Nu blir ni nog förvånade och kanske lite glada att det äntligen kommer ett inlägg. Är många som velat att jag ska fortsätta att skriva och när t.o.m min pappa som jag sällan pratar med ringer och frågar varför jag inte skriver blogg längre så kanske det är på tiden?
Vad har då hänt sen sist?

Lägenheten:
Jag bor sedan 31juli i en skitfin lägenhet och min nya stil är modern :) Alla möbler är nya, vägrade ha något sen tidigare. Jag trivs jättebra och innan jag flyttade så var jag rädd att nu ska man tillbaks till lägenhet igen och kommer störa sig på alla grannar man hör och hundar som skäller eller barn som skriker hela nätterna. I huset var det såå lugnt och vi hörde knappt någonting så man trodde man bodde själv ute i skogen typ. Men nu bor jag i ett hus med bara 4 lägenheter och grannarna verkar knappt vara hemma och det är så skönt att slippa trappuppgång det är bara att gå rakt in. Så jag är väldigt nöjd. Är en granne som är lite speciell och kanske lite väl på för att ändå ha fickvän men det är ju inte mitt problem..

Huset:
Visningarna gick bra och sedan någon/några månader sen har vi haft en köpare som skrivit på papper att han skulle köpa huset den 15 september. Men det blev inte riktigt så och han ville inte köpa huset ändå den dagen vi skulle till banken och göra klart allt. Och jag blev inte direkt förvånad eftersom han några veckor tidigare prata på att hans hälsa blivit dålig så att han kanske inte kan köpa huset. Men sen verka ju allt bra men nej då... Men nu verkar det som han ska ha det ändå i slutet av månaden men jag vågar inte lita på det och jag har inte råd att betala både hus och lägenhet ytterligare en månad eftersom jag redan betalt dubbelt boende i två månader..

Mig:
Med mig är det bra. Jag kan inte direkt säga att jag saknar T men ibland känns det ju förstås lite ensamt. Men jag kan faktiskt känna att det är lite lyx över att vara singel. Man kan vara borta halva nätterna utan att någon ringer och frågar när man kommer hem hela tiden, man får göra precis vad man vill och måste inte fråga om lov utan man gör som man själv vill och man måste inte hålla sig till en person, man får handla vad man vill och behöver inte ha dåligt samvete.

T:
Jag pratar inte så mycket med han vanligtvis men när vi städade klart och tömde huset så träffades ju vi en del och han var väldigt vänlig och trevlig. Men bara några dagar tidigare hade jag skickat sms och frågat när han tänkt tömma huset och om han tänkt hjälpa till eller inte men han svara inte på det så några dagar efter så ringde jag men nej inget svar. Sen sent på kvällen passa det att svara med att surt sms. Så tråkigt att han är sån bara för att han är med henne. Jag hade ju inte hört av mig på 3 veckor så man tycker ju att man borde kunna få svar på ett ganska så viktigt sms. Inte så lätt för mig när man inte visste vad han ville ha och han visste kanske inte vad jag ville ha men tillslut blev det löst.. Är glad att det snart är över!!

Men det verkar gå bra för han med sin nya tjej och dom har varit och kollat på lägenhet och ska väl snart flytta ihop..? Och dessutom så har dom köpt en hundvalp ihop. Jag och T har i alla år vi varit ihop bestämt att så fort vi har tid och är hemma lite mer så ska vi köpa en Golden Retriver. Men eftersom vi jobbat väldigt mycket bägge två så har det ju lixom varit onödigt så vi skulle vänta tills man skulle få barn och hade mer tid hemma. Men nu berätta T under flyttstädningen att dom köpt en hund. Å vettni vad det var för nån då? Jo en Golden Retriver. Jag trodde han först inte men han visade bild och den var ju så söt då men faan så irriterad jag blev då.. Jag hade nog inte brytt mig att dom köpt hund ihop även om det är lite konstigt att man gör det när man bara varit ihop 3 månader men varför just den hunden vi bestämt?? Finns ju så många hundraser att välja på varför just denna? Ska dom köpa den bilen vi bestämt att vi skulle köpa också då eller?

Inga kommentarer: