måndag 13 december 2010

Jo jag lever :)

Fast de känns knappt haha. Mitt liv består av jobb, äta och sova. De sista dagarna har man verkligen märkt av detta även fast de känns som de höllt på så i flera veckor/månader. Så här har de sista dagarna sett ut.
Onsdag: jobb + Julbord med jobbet, kom hem 23.30=hoppa direkt i säng
Torsdag: jobb till 22.15 vilket betyder att jag är hemma 23.00=hoppa direkt i sängen
Fredag: Fick sluta tidigare som tur var men var så trött så jag hoppa i säng redan klockan 20.00 alltså nästan med en gång jag kom hem.
Lördag: upp klockan 3 var i ullared hela dagen kom hem 23.00=hoppa direkt i sängen.
Söndag: Ta igen all städning och tvättning man inte hunnit med helt slut och somnar klockan 22.

Roligt liv va? ;)

Nej men vad har annars hänt? Varit på julbord med sambons jobb och mitt egna. Var ju hos Lousanne för en månad sen och där hade vi skitroligt, fick massa goda tilltugg och spelade spel ihop med tio andra. Har varit på restaurang besök med grannarna. Har varit i karlstad några gånger och ja de är väl i princip de jag kommer ihåg förutom all jobb, soving och äting ;) Jo jag har klippt mig också, hälsat på darlingen på hans jobb för första gången å så har man ju hälsat på mamma och syrran några gånger men de hör ju till vanligheten.

Längtar som bara den till Julafton vilket jag annars inte har gjort på många år. I år ska vi vara 19 stycken och jag å darlingen står för potatisar (typ 100stycken), prinskorvar och ägghalvor med majonäs och räkor. Kul att alla har sina egna uppdrag och att man sen inte känner hälften ska också bli kul.

Längtar tills man får träffa Lasse och Erica som varit å pluggat utomlands alldeles för länge. Oj oj oj vad mycket prat de ska bli då =)

Annars är de väl lugnt på denna fronten, ville bara berätta att jag lever eftersom väldigt många märkt av alla de senaste inläggen här, eller inte ;)

Jo föresten syrran tyckte jag skulle skriva om mitt potatismos jag gjorde häromdagen, väldigt speciellt och roligt tyckte hon haha.
Skulle göra ugnstekt falukorv med potatismos. Märker att vi inte har så många potatisar kvar men tänkte att jag gör dom ändå och så gör jag även pulvermos som vi kan ha till matlådorna. Bara de att vi hade visst inte så mycket pulvermos heller så de blev väldigt löst, shit vad gör man då när man gjort allt och de bara är den man väntar på. Jo jag prova att hälla i maizena såsredning för att få de att tjockna och de gick, helt otroligt. Å eftersom jag inte visste hur de skulel smaka så blanda jag ihop de med de riktiga potatismoset så de blev en väldig blandning. Men de gick att äta faktiskt, tro de eller ej! Smaka typ som pulvermos fast med riktiga potatisbitar i.

Ja nu fick ni lite att läsa i tills nästa inlägg hehe :)

Inga kommentarer: