torsdag 3 februari 2011

Veckan som gått.

Här blir de nog veckorapporter hehe. Glömmer lixom av detta med att blogga. Förutom jobb så har jag hunnit med....

I söndags var vi iaf hos syrran och gjorde tacos och sen såg vi på en film. Var trevligt även om filmen inte var en höjdare.

Sen har jag bakat en del som vi ska servera på darlingens kalas nästa vecka.

Har varit med Darlingen i hans garage i två dagar i rad för att flytta och fixa i hans nya garagedel. Han har ju ett stort garage med 9 garageplatser men de flesta har han ju hyrt ut till kompisar men nu när han sagt upp två stycken så bytte christian del och fick mycket större plats :)
Han som annars är så pedant har verkligen mått dåligt av att se allt i flyttkartonger å grejjer överallt så man snubblar, det är inte likt han och för att fixa det snabbast möjligt så hjälpte jag han så de gick fortare så nu är de inte mycket plock kvar. Blir så bra så.

Häromdagen skulle vi köra hem darlingens ena bror som bor mitt ute i skogen på en smal, smal, slingrig väg. När vi åkte dit så sa jag herre gud de kan inte vara roligt att bo här på vintern, undra hur många gånger man måste ringa till jobbet och säga tyvärr jag tar mig inte till jobb idag? Verka inte direkt som den första vägen folk plogar men nu var den ju iaf plogad men det var isigt som tusan. Så när vi släppt av Christoffer och åkte ett par kilometer så tog vi oss inte upp för den branta backen med en sväng i. Tur att darlingen är en jäkel på att backa även i mörker (tror han kör lika bra bakåt som framåt faktiskt) så vi backa bak och försökte men de bara slira, backa bak någon kilometer och verkligen tog sats men nej man kom inte ända upp, höll på några gånger å samtidigt skicka bror hans sms att han kommer å hjälper oss. Tänk att han sett allt i fönstret när vi ändå var så långt bort haha. Så vi backa bak typ 2-3km till Christoffers hus och hämta upp han och tog med en hink för de skulle tydligen finnas sand att hämta ovanför backen, fast de var visst inte ovanför backen för de var några kilometer att gå. Å blank is var de också så jag vet inte hur många gånger man höll på att ramla. Var väldigt otäckt. Men efter att äntligen hämtat en stor hink sand och kastat ut i backen så gick de jämt precis att ta sig upp ;) Phuuu. Jag försökte hjälpa till med att gasa allt jag kunde på min sida också haha men de hjälpte ju inte så mycket :)

Åh så håller vi på att planera en släkt och vänners resa genom sverige i mars. Har räknat ut att det blir ca 140 mil att köra. Blir nog grejjer de. Ska bara kolla med vilka släktingar man får sova hos osv..

Åh i Juni har vi bokat camping i Nossebro =) Känns lite dumt att boka camping bara en mil från släktingarna men så är de när fasters hus som vi brukar låna har brunnit ner och de andra bor ju mitt i stan så de passar sig ju inte för en husvagn hehe. Men de blir nog kanon detta.

Detta kommer bli den bästa sommaren någonsin =)

Inga kommentarer: