fredag 28 januari 2011

Veckan..

I tisdags blev jag väckt tidigt av syrran som ringde och undra om jag kunde passa Liam eftersom hon och mamma blev tvugna att åka in till sjukhuset i Karlstad. Självklart ställer man upp i krislägen så han fick vara med mig i nästan 6h =) Vi såg lite på tv, kolla youtube klipp som han älskar, lekte med bilar, åt massa mat mm. Jo vi var å besikta bilen också, de tyckte han var väldigt spännande med massa bilar i ett garage så när mannen skulle provköra min bil så skriker Liam å pekar mot bilen som försvann - mottes bil borta :) Söt =)

Onsdan var de jobb som gällde. På vägen hem stötte jag på 1 lastbil och två personbilar som kört av vägen på olika ställen. Inte varje dag man ser tre "olyckor" på bara 4 mil. Undra om det var väldigt halkigt? Måste ha jävligt bra däck för jag märker sällan någon halka :) När jag kom hem så hade älsklingen lagat mat och Viktor var på besök, han har varit hos oss flera gånger de sista och jag antar att besöken blir tätare nu..

Igår gjorde vi inte speciellt mycket. Jag gjorde en ny maträtt igen, något som för er andra kanske är enkelt men jag har aldrig gjort det innan- kokt torsk med potatis och äggsås. Var helt okey faktiskt. Jättebra att man börjar lära sig äta lite mer fisk nu när de verkligen behövs :) Jag bakade dubbel sats med bröd också =) Så gött med nybakat!

Häromdagen såg vi föresten på 112 på liv och död och herre guud vad ont de gör i mig och se dessa olyckor. Speciellt den när pappan och lilla sonen hade kört i mittenräcket och eftersom ingen av dom hade bälte så hade bägge två nästan flugit ut genom rutan. Var så hemskt att höra hur ont pojken hade som skrek i ett hela tiden! Blir så arg på de som inte använder bälte, de borde verkligen se såna program så de lär sig!

Åh så skulle vi se en utländsk film häromdagen, de fanns visst bara norsk text på den och eftersom sambon är urkass på norska och inte förstår ett ända ord typ så var jag tvungen att översätta precis allt, var väldigt jobbigt att hänga med när man ska berätta för han vad de säger hehe. Förstår hur de måste ha varit för föräldrarna att läsa texten på filmer innan man ens lärt sig läsa :) Tillslut tröttna han så vi var tvugna å stänga av filmen så skulle jag få se på den själv haha. För mig är norska och svenska samma språk, jag märker inte någon skillnad på dom men så är de visst inte för alla ;) Hade ju såklart varit enklare om de iaf prata engelska då hade han ju kunnat följa med men nu var de ju typ spanska eller något. Inte lätt inte ;)

Inga kommentarer: