måndag 14 mars 2011

De senaste dagarna..

Torsdag: Var ledig från jobb. Christoffer (Christians bror) kom strax före Christian kom hem från jobb. Vi åt mat och sen blev jag med till garaget och fixade med ett projekt =) Tänk att både jag å älsklingen har syskon som heter Jezzica och Christoffer, lite kul faktiskt men chansen med så många syskon är väl ganska stor ändå?! ;)
Efter några timmar körde vi hem Christoffer och åkte hem till Henrik där vi satt en timme eller två och sen var det natta..

Fredag: Blev väckt klockan 08.05 av två gubbar som ringde på dörren. De skulle kontrollera luftpumpen eller så. Fick reda på att vi gjort fel i över ett år, man får absolut inte stänga av köksfläkten utan den ska alltid stå på minst 1, de ska inte gå att stänga av den men något är fel med våran och vi stänger alltid av den efter vi gjort mat. Så inte konstigt vi haft dålig luft i lägenhetn när de inte funnit någon som helst cirkulation..! Hade ju varit bra om amn fick en upplärning när man flytta in för de var mycket nytt att lära sig..
På kvällen skulle vi ha räkkalas, vi hade ännu inte bestämt om de skulle bli hos oss eller hos grannen Viktor men sådär i sista stund så blev de hos han :) De var jag, Christian, Viktor, Mia, Henrik, Louise och Lars som var med. Var riktigt trevligt att sitta där och lyssna på bra musik och äta räkor :) Efter ett tag kom massa killkompisar till Viktor och de hela övergick till fest. Riktigt vild en haha! =) Fick tillsist ta skydd längst in i hörnet på soffan eftersom de blev en hel del fylla och bråk ;)

Mumsade i oss smaskiga räkor :)

Viktor körde daggmaskdans på stol, haha =)

Killarna bestämde musiken och tillsist var de bara gammal musik som man lyssnade på på 80-90 talet med något inslag från vad man lyssnade på studenttiden. Var lite kul och jag fattar inte hur de kunde minnas namnen på alla låtar man lyssna på förr. SHIT!
Viktor blev lite rasen (förbannad) och slog till Henrik så han flög! Å som vanligt så bara skrattar Henrik =) Här blev han precis upprest av darlingen som genast sprang för att rädda han hehe. Henrik hade som vanligt inget minna av detta dagen efter ;)
Mycket skratt var det =) Hade riktigt kul! Här får ni se två filmklipp från kvällen. Den ena när Viktor föröker spela munspel med fjärrkontrollen ;) Och den andra när de lyssnar på en kass låt Moder jord med Jesus osv. Ja de verka glad iaf :)




Lördag: Jobbade till 3 sen när jag kom hem så fick jag en bukett med röda rosor av älsklingen. I ugnen stod de också potatisgratäng och fläskfile som serveades med rosepepparsås :) Söt han! Han å Henrik hade gått till stan för att fixa detta (!?!) Min kära sambo använder inte benen särskilt ofta å brukar helst parkera precis vid ingången haha så jag blev väldigt förvånad. Efter att vi tre ätit mat så fråga Christian om vi 3 skulle ta en promenad, behöver jag säga att jag åter igen var chockad! haha =) Men de var gött och vi fick se ännu mer av stan, en del inte alls långt ifrån oss som ingen av oss hade sett, spännande :)
Sen åkte Henrik på fest och vi såg en film vi fått från Lovefilm. Ophran hette den och HERREGUUUD vilken film! Usch å fyy!! Ville stänga av många gånger!!

Söndag: Jobbade till kvart över sju och sen hem och åter igen var hemmet fylld av både sambo, Henrik och färdiglagad mat =) Sen var jag helt slut så de blev soffan resten av kvällen.

Måndag: När klockan ringde så hade jag världens dröm. Var på världens coolaste halloweenfest som Linda N och Chrille höll i, märkligt! Sen var de bara att skynda sig iväg till Verkstan för nya prover å så där. Efteråt gick jag till försäkringskassan där jag kände mig så vilsen att jag var tvungen att ringa mamma och fråga hur de funka där för jag hitta inga nummerlappar. Inte lätt att veta att man bara ska stå där och att någon hämtar en. Gick väldigt fort som tur är- hatar papperskrångel och förstår inte varför de inte kan skriva sån svenska att man förstår!! Efter de bestämdes de att jag skulle äta mat på Mulan med mamma, syrran och Liam. Mamma bjöd oss =) Riktigt trevligt och eftersom jag inte hade ätit något så var de väldigt gott!
Nu kommer strax darlingen så då blir de att äta mat och sen ska vi iväg till syrran. Ska vara barnvakt åt lilleman ända till 22.30.

Tisdag: Ledig å borde fixa allt iför resan till helgen. Har även en fikadejt med Thea, ska bli riktigt kul =)

Inga kommentarer: