måndag 7 mars 2011

En intensiv men rolig helg!

I fredags gick jag upp halv sju för att göra klart tårtan jag förberett två dagar i rad. Trodde jag skulle ha gott om tid men de blev helt tvärt om. Allt tog mycket längre tid än jag väntat och de blev verkligen stressigt på slutet och allt gick i turbofart. Fick skicka till Denise och fråga om hon kunde komma lite senare tom. Så typiskt å att telefon ska ringa typ 5 gånger mitt i när de är som stressigast ;) Men tillslut blev de klart och beställaren blev iaf supernöjd :)
Sen tog de bra lång tid att varva ner och jag hade massa telefonsamtal att göra och rätt som de var så var klockan så mycket att de var dags med middagen.

Lördagen var de verkligen superfint väder. Jag var hemma och grejja å älsklingen var som vanligt i garaget. När han kom hem tog vi en promenad och vi upptäckte att de inte alls var så skönt väder som man trott, blåste väldigt mycket även om solen lyste. Sen var vi hos grannen en snabbsväng och mamma var även här en sväng och sen var de redan kvällen och dags för att göra sig i ordning för fest. Åkte till Ida och Mattias och förfestade några timmar innan vi åkte vidare till Tonna och Eva och sen gick vi till bygdegårn i Bålgård där de var något liveband som spela. Först kändes de som att de bara var vi och pensionärerna (eller iaf 30 plussare) och de var väldigt mycket folk men efter någon timme så bara ramla de in massvis av ungdomar och de var riktigt trångt och man kände sig plötsligt gammal haha. Sen körde vi hem I + M och var väl hemma vid halv ett eftersom vi skulle upp tidigt allihopa :)

Söndag: Hade ställt klockan på halv tio men vakna redan halv nio och var superpigg trots att de inte var många timmar sömn. Brukar tyvärr alltid bli så när man ska göra något speciellt. Hämtade upp Erica klockan tio och sen körde jag darlingen till garaget eftersom han druckit lite för mycket och inte våga köra själv ;) Sen drog vi tjejer vidare till karlstad på scrapbookingmässa =) Var något år sen jag var där sist och de var verkligen mycket som hänt när de gäller trender. Var verkligen kul att se allt å så blev de ju en del shopping också då trots att vi bägge sagt vi skulle försöka att inte tömma plånboken ;) De första 1100 besökarna fick dessutom ett gratispaket vid ingången med massa roliga dekorationer och papper de gilla jag verkligen =) Sen var ju min kusin Jenny från jönköping där och henne har jag inte sett på många år så de var verkligen kul att träffa på henne vilket man gjorde redan vid ingången till mässhallen hehe. Blev en hel del snack innan vi gick vidare, ska ju hälsa på henne om 2,5vecka så då blir de ju ännu mer prat :) Vi var iaf på mässan i flera timmar och på vägen hem stanna vi åter igen till vid garaget och kolla till grabbarna. Sen blev darlingen med hem och de blev storhandling och sen blev de världens enklaste maträtt om de ens kallas rätt, nämligen potatissallad, rostbiff, kassler och baguett. Blev verkligen proppmätt så på kvällen blev de bara jäsning på soffan, var i princip helt slut :)



Inga kommentarer: