måndag 17 januari 2011

Hänt mycket på bara en helg...

I fredags skulle vi ha lite fredagsmys å jag bestämde mig för att prova laga något helt nytt. Inspiration och receptet tog jag från gräddpaketet, så himlans bra med recept som man kan bli inspirerade av. Denna gången var de rosmarinkyckling med bacon, den var fylld med hackad rosmarin, citronskal, svartpeppar och salt som man la i en skåra, sen linda man in kycklingen i bacon. Stekte purjolök och hällde i grädde så de fick koka i några minuter och sen ner i en ungsform och tjugo minuter i ugnen. Suveränt gott!

Lördagen såg ut så att jag gick upp klockan 8 för att göra en tårta till en gammal klasskamrat sen åkte jag å lämna den och iväg och jobbade. När jag kom hem klockan 20,00 så slängde jag i mig mat å satte igång med nästa tårta till en annan klasskamrat =) Klockan elva när den tårtan var klar var jag helt slut!! Trodde jag skulle sova som en stock men någon hade visst snarkperiod så jag klara knappt att sova :( Vågar inte ha på öronproppar när jag ensam börjar så tidigt ifall jag inte hör väckarklockan.

Söndag morgon, pigg å alert trots typ ingen sömn. Iväg till jobbet å på väg till jobbet så sladdar en bil in i mig :( Jag såg bilen som svajade över hela vägen och bromsade ner och körde åt sidan så gott de gick men de small ändå. Trodde hela sidan var skrot och blev förvånad över att inte airbagsen löstes ut. Hamna i chocktillstånd igen å tänkte massa på olyckan jag varit med om tidigare :( Men de gick bra med mig och även den andra föraren som jag visste vem de är, han är chef på en stor firma och har jobbat på samma köpcenter som mig så jag har sett han många gånger.. Iaf jag klara mig och bilen också så gott som. Måste byta ut sidoruta, backspegel och lacka dörren så jag hade tur ändå.
Sov typ inge i natt heller efter att ha pratat med föraren igen som nu inte alls var lika glad å trevlig, nu hävda han att de inte alls var hans fel å att vem som helst kan få sladd osv. Trodde de skulle bli polissak då han inte verka vilja betala skadorna som han lovat men lyckligtvis så träffa vi han i morses å då var han mer tillmötesgående så nu är de fixat. Varken han eller jag har tid med sega försäkringsbolag då jag måste besikta bilen nästa vecka å eftersom de inte går igenom med trasig backspegel så blir de körförbud å då tar man sig inte till jobbet, och han reser utomlands i två månader om en vecka så detta var de bästa.

Inga kommentarer: