måndag 24 januari 2011

Vart tar dagarna vägen?!?

Nu har verkligen dagarna rullat på och de är återigen dags å försöka minnas vad som hänt sen sist.. Hmm..
Erica var å hälsa på mig hela dagen en dag.
Jag å älsklingen var i Säffle en dagen efter jobb och köpte en grej och sen åt vi pizza där och bredvid fanns en livsmedel och godisaffär som sålde godis för 3.85kr hektot så där blev de ju ett litet köp. De hade något erbjudande att köpte man ett kilo godis så fick man med 1,5 liter cola, detta för bara 39kr. Men varken jag eller christian är ju så glada i lösgodis så de blev inte så mycket för våran del ;)
I lördags var vi på kalas hos gudrun så jag gjorde tredje tårtan på en vecka. Tur de är några dagar kvar innan de är dags för nästa tårta som då blir till världens bästa pojkvän =)
Igår provade vi dessutom en ny maträtt igen, denna gången blev de saftig oxfilestek som kokades i öl, coca cola, soya, lök, buljong, enbär och kryddor. Det var supergott det också faktiskt, receptet hitta jag här. Ska försöka göra en ny rätt varje vecka då det är kul att prova något nytt å så blir de lite mer variation :) Fick föresten älgfärs i present av en arbetskollega häromdagen som vi gjorde pannbiffar av men de var jag inte alls så förtjusta i. Älg är nog kanske inte riktigt min grej..

Inga kommentarer: