söndag 9 januari 2011

Helgen

I fredags kom Lousanne och Henric hit och vi skulle göra mat tillsammans, eller Henric var ju några timmar sen så vi hade redan hunnit fått klart maten och hunnit äta hehe. Gjorde fylld fläskfile med bacon och hemgjord klyftpotatis med rosepepparsås. Var väldigt smarrigt ihop med vitlöksbaguetterna och italiens sallad :) Var väldigt trevligt och efter de dukade vi fram chips och valde ut en av de 8 filmer vi köpte dagen innan. Fast alla var ju så mätta så de var inte många chips tagna ;)

Lördagen hade vi inge planerat och visste inte alls vad vi skulle göra men när vi vakna så fråga darlingen om vi inte skulle åka till karlstad å kika och sen inom garaget och lackera om en del som egentligen var nylackad dagen innan men som en av hans hyresgäster hade varit i darlingens garage å slipat massa så de var ju fullt med slipdamm i de nylackade grejerna. Kan säga att han var inge glad då! Är inte ofta man ser han arg eller ens irriterad men när han är de då är de verkligen illa. Nu är ju problemen snart över då han helt plötsligt fick för sig att slänga ut två av hyresgästerna så de blir lite ordning å reda :)
Iaf efter att ha varit i karlstad så var vi å hälsade på darlingens mormor så vi var inte hemma förens efter nio, gud vad sleten man blir fast man inte gör något vettigt.

Idag är jag själv hemma å tvättar faktiskt för typ första gången på 11 månader eller så :) Kan bara säga att jag haft tur när jag valt ut män som hjälper till i hemmet =)
Tänkte ta en promenad också nu när de är så gött väder å 3 grader varmt å grejjer men bara när man gick till tvättstugan höll man ju på å halka ihjäl sig hundra gånger, är snorhalkigt!! Hade jag haft skridskor så hade jag fasiken satt på dom å åkt till tvättstugan för de hade nog varit säkrare ;) Å ikväll ska jag kanske träffa Milla också :)

Inga kommentarer: