fredag 6 maj 2011

Baby shopping

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så ligger vi väldigt bra till med shoppingen inför bebisens ankomst :) Men jag tänkte visa er lite bilder på en del av allt de vi köpt =)

Här är en bild på allt de vi köpte när vi var i ullared i december. Lägger med en lista med pris ifall det är något ni vill veta vad de kosta.

Täcke + kudde till spjälsäng 79,95 + 29,95
spjälsängskydd 99kr
2 st påslakan sett (en med nalle puh och en grå vit med nallar) 89,95 + 119
3 pack lakan 39,95
2 böcker "barnens första bok" (köpte två så att bägge barnen får lika böcker) 39,95kr st
2 st paket med våtservetter trots att jag redan har två paket sen förra graviditeten 8,95kr st
1 startset med kläder i tre delar med giraff 99kr
pyjamas 49,95
3 st haklappar 24,95
babytofflor 16,95
2 nappflaskor stor 16,95 liten 12,95
nässug 12,95
nagelvårdsrset 14,95
hårvårdsset 12,95
badtermometer 12,95
bitring 8,95

Allt detta gick på ca 900kr. Sparade väldigt mycket pengar på att handla här så vi var supernöjda!!
Kände ju att vi hade köpt de mesta redan men så passera vi ju ullared i mars när vi var på sverigeresan så då passa vi på att ta en tur inom och åter igen blev de ju massa saker...

Babygym 349
Skötbädd 149
Amningskudde 139
Babyfilt med giraff 59,95
Babyhjälm 16,95
Pyjamas med fot 49,95kr styck (Köpte 2)
Omlottbody 39,95
Byxa 29,95kr styck (köpte 4)
Nappflaska 250ml 16,95
Flasborste special 19,95
Kudde till barnvagn 12,95
Frotesocka 2pack 12,95 (köpte 9par)
Bestick barbapappa 29,95kr setet (köpte 2)
Bestick 4pack 19,95
Dinglis med clips (till barnvagn) 39,95
Shampoo barnängen 19,95
Lakan till spjälsäng 29,95kr styck (köpte 2)
Snuttedjur dinglis 29,95
Babycape nalle puh 59,95
Påslakanset barnvagn 49,95
Nappar 2 pack 25,95
Kalkpuder 15,95

Totalt 1500kr. För er som inte har barn så är de väl svårt att veta om de är billigt eller inte men de kan jag säga att det är de. Bara ett babygym kostar ca 800 i vanlig babyaffär så bara på dne sparade vi 450kr, amningskudde kostar 399 i vanlig butik och här 129, påslakansett kostar ju några hundra och även täcke och kudde så ja vi har sparat MÅNGA tusen på att handla där..
Igår fick vi hem våran babysitter och de är inte vilken som helst utan en ganska avanccerad. Jag tycker att de är viktigt medans många tycker att man kan köpa en helt vanlig enkel en för typ 100kr. Dessa babysittrar med vibrator och ljudfunktioner kostar mellan 1000-1500kr men de tycker jag inte gör något. Då kan barnet roa sig lite på egen hand medans jag duschar eller diskar eller så. När sambon kom hem så visa jag stolt upp att jag byggt ihop den och visa alla finesser och tycker dne är ascool, Christian bara skratta å tror att jag tycker dne är roligare än vad bebisen kommer tycka. ja vi får väl se ;) För er som vill se hur denna babysitter funkar så finns en instruktionsfilm här http://www.youtube.com/watch?v=uXJoXKuCZ-s

Åh så här ser våran bilbarnstol ut =) Många tycker inte att man ska lägga pengar på en sån då man kan hyra en billigt på sjukhuset men de ser ju skitfula ut och man vet inte hur många miljoner barn som haft en så nej jag ville ha en egen. Skönt att det finns stolar med bas i så bara klickar man i den i den och behöver inte dra bältet runt stolen varje gång som man gör med dessa tradiotionella bilbarnstolar..
I december läste jag i tidningen att Norge är europas billigaste land på blöjor men att de efter nyår skulle höjja priserna så att många är där och hamstrar nu. Har ju alltid vetat att blöjor är billigare där då jag varit så mycket i norge men de är ju inte förens man är i den sisten själv att man verkligen kollar priser och har sig. Så trots att jag då bara var i tredje månaden så tog vi oss en tur dit för att köpa lite blöjor. Blev 12 paket för sammanlagt 90NOK=106SEK vilket är svinbilligt. Ett liberopaket i sverige får man ju ge typ 129kr för så även här sparade vi typ 1000kr. Var faktiskt i norge förra helgen för att köpa räkor och då gick vi förbi blöjorna och såg att de höjt priserna nu, eftersom jag varit osäker på om de räcker med två paket blöjor i minsta storlek och såg att de bara kosta 12kr så köpte vi även med oss ett sånt så nu har vi 13 paket blöjor :) Kollade priset i sverige på precis samma paket med 28 blöjor libero och den kostar 39kr här och i Norge får man 4 såna paket (man får var fjärde paket gratis) för samma pris!! De ni =)
Å här ser ni sängen som jag slipa ner och sambon så snällt lacka om till svart eftersom vi bara har svart och grått i sovrummet så passa de bäst =)
Åh sen en månad tillbaks så är sängen Färdigbäddad och jag är jättenöjd :)
Så nu är typ allt klart inför bebisankomsten =) Är bara skötbordet kvar men sambon har iaf börjat så har jag tur så är de klart under helgen ;)

Inga kommentarer: