tisdag 3 maj 2011

En hemlighet avslöjas...

Många av er vet kanske redan om det eller har iaf misstänkt det och det är helt sant. Här väntas det komma en bebis om ungefär 8 veckor =) I morgon gör jag min sista arbetsdag innan jag går på havandeskapsledighet och är ledig iaf 1,5 år.. Att vara ledig 2 månader innan bebisen kommer är lite både och, jag hatar ju att bara vara hemma och inte göra något men samtidigt så ska de bli skönt att slippa all stress och jobb och man kan planera saker för typ första gången i sitt liv :) Nu vet jag ju exakt när jag jobbar och inte =) Blir nog en hel del pyssel framöver som att börja sy bebisens halloweenkostym, scrappa, tjata på sambon om att bygga klart skötbordet och sen är de ju en del resor inbokat framöver så tiden går nog förhoppningsvis fort dit ändå :)
Vi har ju vetat om detta länge och har redan hunnit bädda sängen och gjort i ordning på rummet samt handlat nästan allt som behövs, se listan nedanför. (De som är markerat med rött är saker vi redan köpt och de gröna är de som är kvar att handla)





Inköpslista - bebissaker


Barnvagn
Barnvagn kombi
Madrassskydd?
Örngott, lakan & påslakan.
1 kudde
Filt
Täcke-filt
Myggnät
Regnskydd
Skötväska (Har evt en på gång)
Parasoll
Vagnmobil
Gosedjur i klämma
Åkpåse

Säng
Spjälsäng
Spjälsängskydd
Madrass
Madrasskydd
2 st lakan, påslakan & örngott
1 kudde
1 täcke
1 filt
Musikmobil

Skötplats
Skötbord
Skötbädd
Badtermometer
Tvättlappar
Blöjor
Babyolja
Salvor
Blöjhink
Babycape-handduk
Badbalja

Bilbarnstol

Kompletterande utrustning
Snuttefilt
Gosedjur
Bärsele
Babysitter
Babygym
Amningskudde

Kläder

Övrigt
Våtservetter
nappar
Örontermometer
Flytande alvedon eller supp
nappflaskor
Andningslarm
Mjölkersättning
Amningskupor
Amningsbehå
Flaskdiskborste
Bröstpump Lånar syrrans

Vid behov
Nässug
Näsdroppar
Flaskrengörare
Manikyrset


2 kommentarer:

Madde sa...

Jätte bra lista:D Den snor jag, och roligt att kunna läsa här i denna blogg ox¨å!

lina sa...

åh knycker den här:)