tisdag 31 maj 2011

Haft avbrott på bloggen sen 11/5

Ni har säkert märkt att det varit väldigt tomt på inlägg här sedan 11/5 och de beror på att blogger haft problem och jag har inte kunnat logga in på bloggen alls förens idag! Otroligt störande men de är inte något jag kunnat göra något åt. Har därför skrivit massa inlägg idag om de jag kommer ihåg att jag gjort sedan dess men minnet sviker ju och de blir ju tyvärr en del som faller bort när man ska skriva om saker man gjorde för så länge sen..

Förrförra helgen kollade vi iaf på 4 lägenhet/hus men än har vi inte hittat det perfekta :( Vi var också på en jättestor loppis i åmot och så hälsade jag på mina gamla arbetskamrater. Att gå i högklackat som höggravid gör att man inte orkar gå speciellt mycket, helt slut efter att ha varit ute i 6h!

Måndagen den 23/5 var jag på sjukhuset och tog om cellprovet för tredje gången! =( De var väldigt förvånade att jag var gravid å så långt gången så de ropade in massa personal och satt en hel hög framför mig och läkaren lärde upp dom eftersom det är såppas ovanligt, alla skulle titta i microskåpet och känna och ha sig. Kändes lite olustigt! De andra gångerna har cellprovet varit klar på typ 30 sekunder nu tog det 40 minuter.. Hoppas att proverna ser bra ut...

Torsdag var det dags för våran första föräldraträff. Fick sitta i en soffa och jag tyckte det kändes skitlyxigt men bara efter en halvtimma så hade jag så ont i ryggen att jag knappt kunde sitta, vände och vred på mig hela tiden och längtade efter pausen, tiden har aldrig gått så sakta som då trots att kursen faktiskt var kul och man lärde sig mycket.. Efter de åkte jag hem och skulle vila trodde jag men då ringde syrran och sa att hon och Liam ville komma och hälsa på och bara tio minuter efter så skicka Milla att hon var i Sverige och undrade om jag hade tid att ses så de fick helt enkelt komma allihopa för jag orkade inte röra mig en meter.. När christian hade slutat så satte han igång gratängen och vi grillade mat och mös allihopa, jag gjorde sallad och potatisgratäng :)


Fredan hade jag och Milla en återträff igen =) Inte ofta man har tid att ses två dagar i rad så det var väldigt kul :) Vi tog en tur till åmot och besökte restaunrangskolan som vi gick på. Tänk att de redna är 6 år sen man sluta där! Var väldigt kul att se sina gamla lokaler, vad mycket man har glömt egentligen. Var väldigt trevligt att se sina gamla lärare och god mat var de också. Fick 3 rätter för 60kr =)


Räkkocktail till förrätt

Helstekt (haha ja vad var de nu för något?) med klyftpotatis och örtsås, väldigt gott!


Budapesttårta med grädde och jordgubbar, också väldigt gott =)
De hade ställt upp massa produkter i skyltfönstret där de visa hur mycket socker det är i varje förpackning! Var lite skrämmande faktiskt.. Hade aldrig trott att de var så mycket socker i ketchup, senap eller kolla in chokladpuddingen, herre guud vad socker!!
Efter det blev Milla med hem till mig och vå såg några avsnitt av cakeboss :) På eftermiddagen åkte jag och hämtade darlingen i garaget och de dröjde inte länge innan den bilen gick sönder haha. Jag å Milla som prata på det tidigare. Hatar att låna andras bilar. Var glad iaf att darlingen var med just då.. Sen efter det har de bara fortsatt och krånglat och krånglat hans nya bil, och jag saknar ju min som bara den- den var bra den! =)

Lördag var de jössefröjda och den tillbringade jag ihop med Erica som faktiskt hade tid att ses =) Helt otroligt ;) Gick på stan och kika ett tag och sen blev vi sittandes hos henne och prata timme efter timme. Hennes bror Christian kom bort och han har verkligen växt och är inte alls så liten som när amn gick i skolan ihop. Väldigt trevligt! Sen fick jag ju nästan en chock när klockan redan var 6 och de var tre timmar sen christian ringde och undra vad vi skulle äta hehe. Fick iaf bege mig och hämta christian som var hos Henrik, sen åkte vi och åt mat sen var jag helt utmattad igen...

Söndag var de morsdag och jag hade såklart gjort en tårta till mamma =) Vi satt hos mamma några timmar sen minns jag inte riktigt vad vi gjorde. Dagarna bara flyger ju fram!

Måndag morgon kom Thea hit och kollade läget och jag fick åka med till stan eftersom jag inte har någon bil och de vill inte att jag ska cykla haha. Vi gick på stan några timmar, träffade en av hennes kompisar som blev med och fikade. Sen hade klockan flugit fram i vanlig ordning och vi fick skynda oss iväg till Mvc eftersom både jag och Thea som för övrigt har samma barnmorksa hade lyckats få tiden direkt efter varann ;) Var väldigt trevligt med sällskap. Hos barnmorskan gick de bra och precis när jag kom ner och skicka sms att jag var klar så kom dalringen på bara typ 3 sekunder och plocka upp mig. Skyndade oss hem och jag laga mat medans han duscha sen åkte vi till karlstad, hann en snabb tur till biltema innan vi skulle infinna oss på förlossningen för bildspelsvisning. Blev förvånad över att de var så många där, över 60 personer. Var väldigt spännande och man fick reda på jättemycket! Men åter igen så var ju min rygg helt pajj och jag klara knappt sitta, extra jobbigt var de att man satt som i en bioslong och de var massa bakom mig men de fick helt enkelt stå ut med att jag inte kunde sitta still mer än två sekunder haha. De var en timma till pausen och den kändes sååå lång! Var glad när den väl kom och sen när allt var över.. Börjar undra hur de ska gå nästa torsdag då vi har sista föräldrakursen, kommer nog inte gå att sitta då heller men man har ju inget val. Bara att bita ihop...

Inga kommentarer: