söndag 8 maj 2011

Romantisk överraskningstur

Igår på förmiddagen åkte älsklingen för att fiska med Nyllet och jag hade en date med mina mamma och syster =) Vi tog en tur till Jössefors för att kolla in en garageloppis, stod sen och prata och rätt som de var dök en gubbe på mig och fråga om jag inte ville köpa en barnvagn haha. Jag hann kanppt få ur mig något då jag vart så chockad men mamma var snabb med svar och sa att det inte finns någonting jag inte redan har ;)
Åh så fick vi ju träffa de gamla jösseforsgänget Linda, Thorsander, Jeanette, Micke, Eva mf. Var ju ett tag sen man träffa de så de var trevligt att stå där och stri :)

När jag kom hem igen så satte jag igång med att baka rabarbernötpajer och jag hann även slänga ihop en daimglass-smet innan darlingen kom hem och jag fick köksförbud..! Han hade massa fuffens och tillslut kom han med en stor fylld sportbag och sa att vi kunde åka. Har ju varit supernyfiken ända sen han berätta att han hade en överraskning på gång men nu äntligen fick jag snart se vad planen var ;)

Han tog med mig till Rävön, en ö jag aldrig ens hört talas om men de är visst mycket man missat trots att de bara låg 1,8 mil härifrån :) Var iaf superfint där och solen värmde och vattnet var varmt. Kändes helt underbart att sitta och vänta på att sambon packade upp alla saker.
Han hade varit i förrådet och hämtat min grill jag fått från jobbet för flera år sen som man bygger ihop. Jättesmidig faktiskt :) Åh så hade han gjort grillspett och köpt potatissallad å dricka :)
De var dåligt med bord där ute men älsklingen har alltid ideer för allt och lyfte ut mitt vinterdäck som vi fick ha som bord =)
När vi ätit upp och myst klart så packade vi in i bilen och jag fick se hela klässbol. Har aldrig varit där så de var faktiskt intressant att se. Sen stanna vi till vid hans gamla skola(han gick där från förskolan-6an) för att han ville kika lite. Han skulle visa den nybyggda hinderbanan men den var nog inte använd på många år och hängde knappt kvar, så skulle han visa en bana genom skogen de alltid var tvugna att gå på men de var väldigt igenväxt och knappt att man såg stigen, även längdhoppsbana och 60metersbanan såg ut att inte varit använd på många år. Älsklingen undra vad tusan som har hänt sen han sluta och varför de såg så annorlunda ut och vad gör barnen nu för tiden, är de bara datorer som gäller? Räkna ut att de faktiskt är 11 år sen han gick på skolan så de var ju inte så konstigt att gungorna och allt inte såg lika nytt ut som på hans tid =)
Så här ser dagiset ut precis bredvid skolan. Älsklingen berätta att han alltid var avundsjuk på de som gick där och fick cykla på denna vägbanan de gjort ;) De hade samma trampcyklar nu som när han sluta skolan så de byter då inte ut grejerna så ofta. Så avsluta vi dagen med att gunga ihop i en sån jättegunga. Var verkligen mysigt =) Hade ju varit lite kul om någon av hans gamla lärare såg oss men vi kom undan :)

Efter denna dagen var jag verkligen stel och hade ont i ryggen, spelar ingen roll om jag ligger står eller sitter! Känner mig som en elefant men går som en vaggande anka haha. Känns som man är gammal och höggravid men de är ju faktiskt 58 dagar kvar så vi får väl se hur pigg jag är närmare bf..

I morse åkte darlingen till garaget och jag har lovat han att göra lunch och åka ut med de om en stund. Annars ska jag inte göra ett dugg tror ja :)

Inga kommentarer: