onsdag 27 april 2011

Ännu mera påsk och kalkonmiddag =)

Fredag morgon gjorde jag en tårta till syrran som fyllde år, åkte dit och var där ett par timmar och sen hem och börja på nästa tårta. Darlingen skulle grilla under tiden jag pysslade i köket och de sluta med att de blev förfest på våran uteplats då även Viktor, Henrik, Oscar, Mia och Hanna kom och grilla och drack öl. Var lite synd att man inte kunde vara med dom men jag fick besök lite då och då av pratglada tjejer och killar så jag kände mig inte bortglömd iaf ;)
Viktor blev väldigt full och ville absolut hjälpa mig med påsktårtan och ville göra en navel mitt i men de fick han inte! Så ville han modellera något och efter mycket tjat så sa jag att han fick använda resterna och bara några sekunder efteråt ser jag hur han ivrigt försöker sätta fast en snopp mitt på magen så jag var tvungen att hojta till att en sån ska de fasiken inte vara på denna tårtan hehe. Fick ropa på darlingen att de var dags å slänga ut hans kompisar som börja bli lite för fulla och jobbiga ;) Tillslut la han iaf den löst mellan bena.. Tur de inte var en beställningstårta iaf =)

Har jobbat lördag, söndag och måndag. Efter jobbet på lördan så åkte vi direkt å hämta upp syrran och liam och sen iväg till mamma som bjöd hela familjen på påskmat.
Antar att mammas gubbes barn börjar vänja sig vid hur jag och syrran är som bara babblar och babblar och ingen har chans att säga något därimellan haha. Vadå syskonkärlek?! ;)

Nu har ju äntligen mina studerande kompisar påsklov så går kom Lasse och Camilla hit och vi började med att handla och sen fixa allt med maten. Hade bestämt att vi skulle ge oss på att tillaga kalkon för första gången. Var mycket spännande och mycket skratt blev de =)
Lasse gnider in citron i kalkonen medans Camilla skär till de som ska bli fyllning, äpple, persilja och katrinplommon..
Sen var de bara att fylla kalkonen, jäklar så mycket som fick plats i den..!
Sen kom även Erica och vi fortsatte med de andra grönsakerna, salladen, potatis och sås.
Maten var verkligen supergood! Men oj vilket jobb och vilken tid de tar!! Men de var absolut värt det ;)
Sen fick de varsin påskgodispåse som jag pysslat ihop =) Tråkigt att man nu inte träffar dom förens de slutat skolan allihopa men de är ju inte sååå länge kvar nu iaf :)

Inga kommentarer: