lördag 30 april 2011

Fordons Orientering

Igårkväll med en gång jag kom hem från jobb (21.00) så var henrik och darlingen hemma och sa till mig att byta om för vi skulle på lyxpizzeria. Ja lyx och lyx vet jag inte men mat fick vi iaf :) Var helt slut så de blev en relativt tidig kväll...
I morses ringde jag å väckte syrran och fråga om hon ville med till challa på fordons orientering. Jag visste att hon sov men tänkte att hon har sovit 7 timmar nu så hon kan minsann gå upp ;) Å de tyckte hon ju lät spännande så hon sköt upp sina planer och blev med =)
Fordons orientering var något nytt för mig, aldrig ens hört talas om det men det är alltså bilar som åker runt på typ tipspromenad och svarar på frågor efter vägen samt stannar till på vissa stationer och gör olika uppdrag.
Vi fick våran tipskupong och åkte iväg, längst vägen fanns de 5 frågor samt 5 stationer alltså tio stopp. Som tur var stod de vart varje station var och därimellan fick man hålla koll efter frågorna, blev lite backning här och där :)
Frågorna var bland annat vart filmen rallybrudar spelades in, vilken årsmodell de var på pölsas cheva i filmen smala sussi, vad radiokanalen hette som sändes 1959 på morokulien, vilket svensk fängelse johny cash har uppträtt på och en till jag inte kommer på nu.
Och uppdragen på de olika stationerna var att backa så hjulet snurrade ett helt varv, däckbowling, hästskokastning, köra fram tio meter från ett märke och på en station hängde de ett snöre med skiftnyckel på under huven så skulle man köra fram till en ritad ring och skiftnyckeln skulle då vara mitt i. Allt detta var egentligen mycket svårare än de låter men fasiken så kul vi hade :) Hoppas de snart blir en ny fordonsorientering =)

Sen åkte vi till norge en snabbsväng och handlade och sen åkte vi till mamma och grilla med tommy, chrille och Linda :) Var mycket trevligt! :) Älsklingens telefon ringde ju som vanligt 500 gånger så de blev inte så långvarigt innan vi var tvungna att dra oss tillbaks.
Nu är han ute å super och jag har passat på att kolla datan samt städat men snart blir de att lägga sig i soffan med chipsskålen och njuta =)

Darlingen pratar med hans guddotter (heter de så tro?, han är iaf gudfar åt Alva.)
Så här såg de ut vid första frågan :)
Andreas och Christian..
Christian bowlar för typ första gången i sitt liv fast med ett däck ;)
Ett annat stopp :)
Prisutdelning
Var 38 bilar som körde rundan och de satt ju massa i varje bil så de var mycket folk. Gött väder hade vi också :)

Inga kommentarer: