måndag 18 april 2011

Barnvakt hela helgen :)

I helgen som var så var vi barnvakt och eftersom jag jobbade kvällen på fredan så var de darlingen som fick åka å hämta lilleman å passa han tills jag kom hem. De hade varit en tur på skroten, i garaget, kollat på en bil, åkt lastbil och guppat massa och Liam hade skrattat som bara den. På skroten blev han visst lite rädd å höll sig nära intill "Christa" hela tiden ;)
När jag skicka sms vid sex och fråga hur de gick så var de inte ens hemma och de är då han brukar få kvällsmat och sen hamna i sängen så jag undrade verkligen hur de skulle gå. Tänkte att när jag kommer hem så sitter nog grabbarna å ser på bilfilm och käkar godis men sen vid sju så skicka darlingen att han sov så de gick nog fort ;)
När jag kom hem åt vi mat och prata lite å ganska snabbt hörde jag en liten kille från sovrummet ropa "motter, motter", tänkte nej nu hörde han att jag kommit hem och tänkte han skulle busa med mig i flera timmar men han somna om med en gång. Skönt!

Att sova med två killar som båda snarkar, vänder sig å har sig hela tiden var inte lätt så för mig fanns de bara en sak å göra. Rota fram öronproppar :) Liam sov ända till 9 alltså hela 14 timmar!! :) Inge mig emot :) Han fick lite välling och vi satte på en film i sovrummet så låg vi kvar ytterligare en halvtimma innan vi gick upp och åt frukost.
Sen åkte vi till Jössefors och plocka upp Jonte med sina barn alva och ida så åkte vi till Glava där christian skulle kolla på en bil som han nu köpt. Barnen lekte, busade och jagade katten och vi konstatera att barn verkligen är lättroade =)
Sen åkte vi hem och fixade i våran lilla trädgård=uteplats och kratta bort all löv och klippte häcken. 5 Hela säckar bara med trädgårdsavfall, herre guud!! Efter de hade vi tänkt åka till tippen men de hade stängt så vi tog en tur till mamma istället. Där busade han med vovven och mormor så kan ni tro att han somnade som en stock när vi la ner han i sängen..? :)
Denna natten sov Liam 13 timmar men de var helt okey de också :) Efter frukosten så fick han måla en kyckling som han skulle ge till mamma.
Se vad fin den blev :-)
Sen åkte vi till tippen å lämna allt trädgårdsavfall, åkte hem och hämtade Liams alla saker och åkte till syrran och lämnade han. Syrran visa oss hur man spelar de där som hon jobbar med å både jag å christian var väl enade om att de där inte var riktigt vår grej :) När vi åkte fick vi såklart varsin kram och puss från godingen :)
Vi åkte och handlade mat och när vi kom hem så fick vi syn på att grannens flickor hade klätt ut sig till söta tomteflickor, ooh my good! ;) Vi som hade sommar och värsta värmen ville ju inte stöta på tomtar nu ;) Sen åkte christian till garaget å grejja och de var helt knäpptyst! Var skitjobbigt och jag saknade lilelman som ropade efter motter eller christa eller fråga vad är de hela tiden ;) Efter en stund åkte jag å handlade ytterligare en gång och sen hem och drog igång köksmaskinerna så de blev lite mer väsen ;) Så fick darlingen sina efterfrågade mums mums :)
När darlingen kom hem hade jag skärt upp potatis i klyftor och slängt in i ugnen samt tagit upp riktiga biffstekar från frysen. Så han behövde bara sköta grillen och passa då på att ta sig en öl eller tre ;) Var så himlans gött väder och de var så härligt att sitta ute på våran nystädade uteplats i solen samtidigt som man känner doften av grillat och sen få njuta av en jäkligt god middag, den bästa på länge =)

Inga kommentarer: