tisdag 12 april 2011

jaha...

då har ytterligare en vecka passerat. Veckan som var hade jag verkligen fullt upp.

Måndag: Gjorde dekorationer till 24 stycken cupcake, de tar längre tid än man tror! Sen var de dags att börja med maten och sen var de tv kväll som vanligt på måndagar.

Tisdag: Gjorde dekorationer till en tårta som tog typ halva dagen. Bakade tårtbotten. Åkte en snabbis till syrran och hälsa på innan hon begav sig mot jobb. Mamma passade Liam så då satt jag där en stund tills Christian hämtade mig. Så var de raka vägen hem och börja baka 35 muffins varav två sorter. Gjorde två olika frostingar och gjorde klart alla cupcake och stoppa i frysen och klockan 23.00 var jag äntligen klar och kunde pusta ut och gå och lägga mig.

Onsdag: Ordinarie jobb

Torsdag: Gjorde mousser och på kvällen fyllde jag tårtan. Färgade in alla pastor och förberedde.

Fredag: Gjorde klart tårtan och beställaren som var mammas gamla klasskamrat kom och hämtade både tårta och cupcaksen :) Sen åkte vi till karlstad en tur och shoppade lite jag och christian. Åt mat på ikea också, pizzabuffe ta så mycket du vill för 29kr. Helt okey =)

Lördag: Ordinarie jobb. Var hemma sent så hann inte så mycket mer än de.

Söndag: Ordinarie jobb. När jag kom hem så grillade vi och senare på kvällen tog jag å christian våran första cykeltur ihop. Så himlans gött väder och superhärligt!

Måndag: Var på stan och hade massa ärenden som banken, försäkringskassan, skatteverket och vårdcentral. Efter christian hade slutat jobba blev jag med till garaget en sväng och där har de verkligen hänt grejjer. Blir nog snart lack på hela bilen =) När vi kom hem tog vi en cykeltur igen och var ute 1,5 timma. Väldigt härligt men de känns ju i arslet nu iaf ;) Stannade även till på charlies och åt ett ostbröd. Mysigt! Hade ju ätit middag några timmar tidigare men ett ostbröd går alltid ner..

Idag ska jag pyssla lite. Snart påsk så de är massa att planera inför de också :)
Jobbar onsdag, torsdag och fredag denna veckan. Och fredag, lördag och söndag ska vi vara barnvakt åt Liam eftersom syrran jobbar så dumma tider..! Så vi får väl se vad vi hittar på :) Tiden lär nog flyga på och nästa gång jag kommer att tänka på bloggen så har de nog redan gått en vecka haha ;)

Inga kommentarer: