fredag 22 april 2011

Påskparad i stan...

I förrgår hade jag massa ärenden på stan, de var jämt knökfullt så att hitta parkering var inte de lättaste! Var torgdag också så jag passade på att köpa tio stora påsar bröd för 240kr, har jag tur räcker de i två veckor ;) Sen skynda jag mig hem och bredde smörgåsar åt älsklingen och åkte och levererade dom på hans jobb. Där var gubbarna väldigt pratsugna och berömde mig för alla fina och goda bakverk de får =) Kul kul! Sen var de till stan och fortsätta handlingen och sen hem och baka å grejja. Lasse var i stan och kom å hälsa på ett par timmar =) Var väldigt kul :) På tisdag ska vi ses jag, Lasse, Erica och Camilla innan de drar vidare för plugging igen :( Ska försöka ge oss på att laga helstekt kalkon, ska bli spännande de!! =)

Igår mötte jag upp syrran på stan strax före elva för att se påskparaden.. De var dessutom torgdag och åter igen knökfullt med folk!! Sen fick vi se hela paraden, var kul att se faktiskt trots att man knappt såg någon man kände. Liam var ju på dagis han men de hade nog inte spelat någon roll för syrran har ju absolut ingenting att klä ut han med hehe :)
Under tiden vi stod å kolla på paraden kom Erica så vi stod å snacka ett tag. Blev nästan förvånad över att se henne för man tänker lixom inte på att hon faktiskt bor i denna staden nu men då hon är så himlans upptagen så är de tyvärr inte så ofta man hinner ses så det var väldigt kul att få träffa henne lite också :)







Var väldigt många vuxna som klädde ut sig också :) Blev en del skratt hehe =)
Igår kväll grillade vi för fjärde gången i år och tog även våran fjärde cykeltur ihop :) Så gött!!

Idag har man gjort tårta och ska strax iväg till syrran på kalas, hon fyller ju år idag :) Grattis!
Sen blir de hem och börja med nästa tårta. I morgon är de jobb och efter de blir de direkt hem till mamma på påskmiddag och söndag är det också jobb. Sen är de bara 4 arbetspass kvar sen är man ledig 1,5 år =)

Inga kommentarer: