fredag 18 november 2011

Fototapet och julbord

Har hunnit gjort massor nu på morgonen samt avslutat massa onödiga medlemskap som bara kostat pengar samt fixat e fakturor på flera räkningar så jag har spart massor av pengar :) Känns könt!

Kom också på inatt att jag glömde berätta lite saker.. Bland annat så var vi i Karlstad en dag. kom på de hastigt bara sådär att vi tar en tur dit så jag besökte tårtpinglan och handla faktiskt inte mer än just de jag behövde :) Sen var vi på biltema och även ikea och där träffa vi våran präst =) Hon kom inte ihåg Melines namn men de är ju inte så konstigt, hon kände ju iaf igen oss :)



En annan sak är att jag visa darlingen en dag att jag skulle vilja ha fototapet i huset och visa några alternativ och berätta även att man kan använda vilket foto som helst och trycka upp som tapet. De skulle jag kanske inte ha gjort för nu tjatar Christian massa om att vi då ska ha denna bilden på hans bil som vi tog i Nossebro i somras och tackar mig massa för tipset om fototapet, gaah!! Har ju givetvis sagt att de nog inte passar sig men han är helsåld på den ideen, ja vi får väl se hur de bli med de... ;)



Och ännu en annan sak är att jag fått inbjudan till julbord med jobbet den 8e på Gate Gästgiveri. Känns superkul var ju länge sen man träffa hela gänget. Skönt att komma ifrån familjen lite också :) Eller ja Christian är jag ju ifrån en hel del men ibland vill man komma ifrån även den lilla ;) Och sen dagen efter så ska jag göra en beställningstårta som varit bestämt i flera månader och så kom darlingen en dag å berätta att vi ska på Julbord med hans jobb den 9e på Olssons brygga och han har fixat så syrran ska vara barnvakt under kvällen och natten! SHIT!! Första tanken var vad gör jag med tårtan jag måste ju göra den.. men sen kom jag på att jag säkert kan göra den under dagen bara jag hittar någon som kan kolla till tjejen lite för annars blir jag väl aldrig klar och andra tanken herre gud kommer man klara att vara utan henne en hel kväll och natt? Och är man en dålig förälder om man lämnar bort sin 5 månaders bebis? Visserligen bor hon ju bara 5 minuter bort och de finns väl en liten risk att jag faktiskt hämtar henne ändå när vi är klara men de är ju faktiskt dumt å behöva dra upp en sovande tjej... Aaahhh! Har redan ångest för de där även om jag tror att hon klarar de galant..





Inga kommentarer: