måndag 7 november 2011

Höstbilder

På torsdagen hade vi besök av Ida och Mattias, tur man alltid har bakverk i frysen och förberedd på besök =)
Mattias har ju fått sig ett nytt boende nu och vi var där å hälsade på för någon eller ett par veckor sen (tiden går så fort så jag minns inte ens när de var haha) åh jag måste säga att den ingången var LÄTT den finaste jag någonsin sett! De var som att komma till värsta lyxhotellet med stora öppna moderna ytor med värsta kristallkronan i taket å sköna soffor i foajen. Aja nu var de ju inte de inlägget skulle handla om men jag kom å tänka på de nu ;)

I fredags var jag sååå baksugen men både mjölk,ägg och grädde var slut å jag bläddrade igenom massa kokböcker innan jag kom på att jag kunde göra ett experiment med två pajer och de blev jättebra :)

Lördagen var vi en sväng i garaget å grejja och sen åkte vi till Challa. Gubben släppte av mig och tog med tjejen och åkte till en av hans kompisar så hade jag gott om tid att snacka med mina arbetskamrater å även Camilla :) Tror han var borta typ 2,5 timme innan han kom tillbaks å då hade jag hunnit med en hel del :) Var riktigt kul att se allt på jobbet å de har hänt så mycket nytt att jag knappt kände igen mig ;) Knappt ens personalen då två av de tre som jobba var inhyrda från karlstadbutiken. Efter de tog vi en promenad till rusta och sen åt vi mat och drog vidare till norge och köpte blöjor =) Har även hittat fler produkter som är mycket billigare i Norge än i sverige! Kan inte förstå varför de ska vara så stor prisskillnad på precis samma varor..?

Söndag mötte vi hela lilla familjen upp syrran och Liam och så tog vi lite höstbilder på den "hemliga" stigen jag och Christian hitta i somras :) Den är jättemysig :) Synd bara att de är så svårt att få bra bilder på bebisar, man kan lixom inte säga åt dom hur dom ska göra eller ens sätta dom på ett ställe utan man måste vara med å rätta till hela tiden å så ska hon ju försöka titta in i kameran också. ja de är inte bara bara men vi har ju iaf något kort på henne :)

Idag sov vi faktiskt länge, guud så skönt!! Gubben kom hem snabbt efter jobbet och åt mat och sen drog han vidare till jobbet igen och så hade han massa andra ärenden så jag tog en tur till syrran. Tar ju typ bara 3 minuter å gå till henne nu =) Så vi gick å hyrde film som vi såg på å mös lite sen börja tjejen bli mer och mer trött så jag tyckte de var lika bra att gå hem, Meline somna som en stock med en gång och har inte sett sin pappa speciellt många minuter idag ;) Nu snarkar de båda två och jag är hur pigg som helst ;)





















Inga kommentarer: