torsdag 17 november 2011

Skäll på mig ni..!

Ja ni får skälla på mig om ni vill men jag hinner inte riktigt med allt. Prioriterar bakbloggen framför denna och sen ska man ju hinna med allt annat också. Meline sover ju inte så mycket om dagarna längre, sover kanske 15 min ett par gånger om dagen och då ska man försöka hinna kolla mailen eller diska å så där så ja ni får ha tålamod med mina inlägg ;)

I fredags var de meningen att vi skulle på våran första babymassage och när vi kom dit så var de alldeles tyst och mörkt så jag fundera på om jag var på fel ställe men så kom bvc sköterskan och tände lampan och berätta att 3 stycken avbokat i sista stund så vi väntade iaf på en mamma och bebis (skulle varit 7 egentligen) men klockan gick och gick å de dök inte upp någon och när Anita ringde denna så hade hon glömt av att de var.. :( Så då blev de inställt, lite synd men de är ju fredag redan i morgon igen och då hoppas jag fler dyker upp :) Detta kommer då pågå några veckor.. Efter de hämta jag upp Erica som gärna ville vara med och se när jag dekorrerade en tårta :) Hoppas på att hon också ska hamna i detta underbara tårträsk ;)

På lördagen var vi på Alvas 3 års kalas där Lisbeth bjöd på jättegoda räksmörgåsar :) Var helt slut efter kalaset, inte van vid så mycket barn och folk på en gång :)

Söndag hade vi tvätt och städdag

Måndag kom Thea och Nicole hit och stre ett tag så åkte vi sen in till stan och fika och shoppa några timmar :)

Tisdag körde vi vilse i skogen (tur man kunde ringa och få guidad tur av Linda) och körde sen fast och bara stod och spann vid ett hus vi ska kolla på på lördag ;) Pinsamt värre! =)

Onsdag åkte jag till Mirja och Billy där också Sara och Nellie mötte upp oss så startade vi dagen med en promenad på sådär 1,5-2 timme. Såg nog ganska kul ut med tre barnvagnar på rad längst vägen och näsorna blev rödare och rödare på våra barn men de var skönt med en långpromenad. Sen bjöd Mirja på mat och vi satt och stre och timmarna bara flög iväg som vanligt.. När jag kom hem var de dock tomt å de visa sig att älsklingen jobba över. Han kom väl hem typ 21.45..


Meline provar gåstolen :)


Har också lärt mig en läxa. Gratis är aldrig gratis!! Hade fått hem reklam om att få en gratis kalender med valfria foton och 10 julkort gratis från Vistaprint, var bara frakten som skulle kosta. Åh gratis är bullshit!! Ångrar att jag beställde för de fanns så mycket dolda avgifter att de blev dyrare än dyrast...!! Ingenting är gratis de bakar in priserna i skyhöga fraktkostnader (225kr för leverans på 3 dagar eller 93kr för leverans på 21 dagar) som man inte kunde hitta någon information om innan beställningen om vad den skulle bli och när man dessutom suttit i över 2 timmar med att fixa beställningen och man har knappat in kortnumret så tillkommer moms med nästan 100kr. Skulle också beställt julkort och valde 10 kort extra men då kosta de plötsligt mycket mer än vad som stod i början... !! Var så irriterad så jag plocka bort julkorten som jag suttit med bra länge och beställde ändå de dyra kalendrarna men jag ska aldrig mer tro på att något är gratis för man förstår ju att de måste ta igen den kostnaden någon annanstans..!


Åh idag när darlingen kom hem från jobb så hade han med sig denna fina buketten :)

Inga kommentarer: