måndag 4 oktober 2010

Mitt ROSA kalas =)

Nu har jag fått vila och har tid att skriva om kalaset :) Det började igår klockan 10 då kom första gänget vilket också är de gäng som åkt längst nämligen pappa, farmor, halvbror och hans flickvän. Inte så ofta man har besök av dessa så de var väldigt trevligt :) De var där några timmar och vi hann att städa upp och så var de dags att brygga kaffe igen för tredje gången för nu kom andra gänget som var de riktiga kalaset. De var min mor, Systeryster, superbakfulle bror, Tommy och Gudrun. Åter igen så blev de några timmar och älsklingen fråga flera gånger om jag var nöjd med alla presenter och om något saknades å alla stod å flina så jag förstod att de var något. Tillslut säger han att jag ska gå till mammas bil och hämta något, när jag såg storleken på paketet så förstod jag var de var, fick de som stod överst på önskelistan en vispmaskin med fastsatt bunke så nu slipper jag få träningsverk för å stå och hålla i handvispen 20 minuter per dag. Ska bli skönt! :)
Precis före de skulle gå så stormade grannarna Malin och Viktor in tillsammans med Oscar så de blev ännu mer tårtkalas och efter att de hade gått så hann vi åter igen precis plocka undan allt och brygga en kanna till så kom Kent med fru och nästan alla barn.

Summering: Haft en toppendag eller närmare sagt världens bästa kalas, har fått massa fina presenter. Ett kalas som vara i 10timmar tar verkligen på krafterna och jag var helt slut och sängliggandes vid nio hehe. Trots att tjugo gäster var på besök så blev en halv tårta över och typ 14 muffins, några bullar, hallongrottor och en dammsugare. Lärde mig att älsklingen kanske har rätt att man behöver nog inte ha sååå mycket på ett litet kalas ;)

Tack alla ni som gjorde min dag så bra!!

Tog bara kort på de riktiga kalaset när min närmaste familj var på besök och så såg det ut :) Så kul när man lyckas fånga allas skratt på bild =)
Lite kul bild på oss tre syskon, vet inte varför jag kollar som om jag vore väldigt sugen på bakverk men så var de uppenbarligen ;) Brorsan var såååå bakfull och syrran var väl heller inte helt pigg hehe, tydligen jobbigt med mârten :)
Tommy och hans mamma fundera länge på vem som skulle få skära för Tommy ville inte ha en klacksko men de ville visst ingen hehe..
Så såg de ut efter att jag fått hämta de stora paketet =)
Fick lite hjälp med att öppna paketet ;)
Å här en bild på alla presenter jag fick, förutom pengarna då. Av världens bästa pojkvän fick jag vispmaskin som också kan användas som köttkvarn, den digitala köksvågen som jag också önskat mig, 3st teflonbakpapper och ett batteri = grejer för över 2000kr jag är mer än HELNÖJD och är så glad att jag hittat han =D Blir svårt för mig att överstiga han när han fyller år bara men ;)De första jag fick av han var såklart detta fyrkantiga batteri, lagomt kul men jag har lärt mig att jag alltid får en skitsak först haha, han är för rolig han ;D
De andra sakerna jag fick var bläckpatroner till skrivaren, 6 paket muffinsformar, bakplåtställ, ljusskålar, ljus med djur, blommor och pengar.

Inga kommentarer: