onsdag 14 oktober 2009

Karlstad :)

I helgen har jag inte hunnit uppdatera något eftersom jag jobbat och haft besök en del.. Börjar bli van nu :) Eftersom min bil inte hade blivit lagad helt och hållet så fick jag låna mammas bil och på söndan skulle hon hämta mig mellan 9-9.30 så att jag skulle ha god tid på mig att köra hem henne igen och sen på jobb. Men när jag vakna så var jag så jäklans trött så skicka att hon kunde komma närmare halv tio för jag var tvungen att duscha och så innan.. Har ju inte blivit så mycket sömn i det sista så jag tog väl ut det lite nu när jag kunde... Så hon kom hit halv tio och sa att vi måste tanka det första vi gör men vi hann inte ens till macken innan det var bensinstopp!! :( SHIT!! Pinsamt? Jo de!! Hade hon bensindunk då? Nej så det var bara att börja promenera och det är ganska kallt på morgonen nu för tiden och det tog la en kvart tur och retur. Men bilen vägra starta och mamma tänkte att det kanske inte var tillräckligt med bensin så jag fick gå ytterligare en gång till för att köpa mer bensin. Himla fin morgonpromenad och jag kan säga att jag inte alls var trött vid detta laget iaf.. Sen efter en halvtimma eller nått så äntligen starta den och då hade jag jäkla bråttom eftersom jag var tvungen att köra mamma till en kompis så jag ringde till jobbet för att meddela att jag kanske blir lite sen, men jag körde som släkten och hann precis i tid :D Tog 25 minuter att köra 6 mil eller vad det nu kan vara.. Har nog aldrig kört så fort men jag hatar att komma för sent (vilket bara hänt två gånger på snart 3 år).

I måndags blev min bil fixad helt och hållet :D Har bytt kylare, vattenpump, servopump och termostat på typ 2 veckor. Känns inte alls bra i plånboken nu :( Men jäkligt gött att man har en fungerande bil och det är ju rena lyxen att ha både värme och servo så nu kan man ju parkera lätt som en plätt :D

Tisdag var det jobb och inte så mycket mer. Jo det blev en hel del tänkande förstås. Trodde inte man skulle ha såna problem som singel men men..

Och idag skötte jag farmen direkt på morgonen och sen åkte jag och hämta upp syrran så åkte vi till karlstad och hittade lite saker till halloween :) Jäklar vilken rolig bilresa vi hade med mycket skratt och vi lyssna på massa gamla låtar som tyvär väckte en del minnen men kul hade vi. Sen kom vi hem och planerade en hel del och sen hämta vi Liam på dagis och så skulle jag träna med en kompis men glömde lixom av henne :( Förlåt. Blev hastigt att vi åkte på kalas istället och där fick man sig också något att tänka på förstås.. Den där Christian lixom :D Sen har jag tvättat två maskiner också och pratat med en kompis och nu är jag helt förvirrad... Usch vad jobbigt!! Nej blir nog att äta lite godis och lägga sig...

Inga kommentarer: