måndag 13 juni 2011

Avslutningspicknick mm..

I onsdag blev jag med mamma och Jezzica på Liams avslutningspicknick med dagis. Blev en lite tipspromenadrunda runt ett hus också ;) Sen fikade vi, otroligt nog hade jag inte orkat baka eller göra någonting till picknicken (kanske för att jag var på förlossningen dygnet innan och var rätt slut) men syrran hade bakat massa. Blev minst sagt förvånad då de inte är så ofta hon grejar i köket ;) Hon hade gjort både bullar, sockerkaka och äppelpaj och vaniljsåsen fick man hälla ur en termos haha. Ja man tar vad man har =)


Annars under veckan har vi varit på sista föräldrakursen, har besökt förlossningen ytterligare en gång med värkar som avtog, varit hos barnmorskan och sen tagit de allmänt lugnt.
I lördags bestämde vi oss för att göra riktigt god lördagsmat då vi inte gjort mat på flera dagar känns de som. Blev ost och skinkfylld snitzel med klyftpotatis, ungsrostade morötter, rödlök, parika och purjolök som serverades ihop med sallad och rosepepparsås. Var verkligen supergott!! Till efterätt blev de jordgubbar med grädde :)
Hade även gjort apelsin och chokladglass men de orkade vi inte på samma dag så den tog vi först igår. Var väldigt gott och mycket mäktigare än köpt glass.. Dessa chokladbeklädda glassrånen är en story för sig. Visste att dom såldes på ica och har nog kollat in 10 olika ica både i stan, karlstad, torby mm utan att lyckas hitta dom. När vi var i Trollhättan däremot så hitta jag dom, blev förvånad över priser 40kr för 4 stycken men har man letat så länge så måste man ju nästan köpa dom =) Är nog inget jag kommer köpa till varenda hemlagade glass men ska de va lyx så ska det ;)
I tisdags var de egentligen meningen att Erica skulle ta gravidpoträtt på mig och darlingen men eftersom vi var inlagda på förlossningen så blev de inställt :( Tyckte de var väldigt synd då jag tror att de korten hade varit kul att ha i framtiden. Åh så har ju Erica alltid så mycket planerat så att få till en ny tid som passar var i princip omöjligt men vilken tur jag hade när hon igår skicka att hon hade tid =) Så hon kom och vi byggde upp en studio och tog massa kort :) Älsklingen gilla dock inte att vi skulle behöva fotas i underkläder men de är ju då man ser allt som bäst ;)
Inatt har jag igen haft förvärkar och varit tvungen att ligga med värmedyna men efter älsklingen åkte på jobb så har de varit lugnt.. Thea var här på besök en tur också innan hon skulle till barnmorskan. På torsdag så har vi åter igen lyckas få en tid direkt efter varandra (har ju samma barnmorska) så vi ska gå på stan efter det ;) Sen efter det ska jag göra en beställningstårta men med min otur så är de väl garanterat då jag ska föda..! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intressant blogg