måndag 20 juni 2011

Ny kamera och veckan som gått...

Ja som vanligt så har ju en vecka bara sprungit förbi.. Har hänt en hel del denna veckan men jag börjar med att berätta att jag köpt en ny systemkamera =) De blev en Canon 500D som har fått toppbetyg i många tester. Har inte hunnit använda den så mycket än men än så länge så är jag jättenöjd. Inte så jättestor skillnad på den och Canon 400D som jag haft i några år.
Här ser ni en testbild som jag tagit med bägge kamerorna på samma motiv med samma objektiv mitt i natten, så helt klart lite skillnad är det juh =) För övrigt så har jag faktiskt haft den orkideen ända sen oktober och varit påväg att slänga den många gånger då jag trodde den var död men så en dag blomma den för fullt igen :) Antar att jag vattnat den för ofta och inte för sällan som jag trott..

Tisdag eller onsdag var vi och fiska med Ida och Mattias ute på sjön :) Var väldigt trevligt. Glömde dock kameran i bil.. Älsklingen fick napp och precis när han drog in aborren så kom de en stor gädda och tog abboren så han fick lixom dubbelnapp! Var så himlans häftigt att se två fiskar på ett napp. Jag skyndade mig fram med håven och fångade upp bägge fiskarna men gäddan bara ramla ur.. De visa sig att mössen ätit hål på håven haha!! Men abborren satt fast i kroken och hade världens bitmärke runt hela den efter gäddan :(

Torsdag åkte jag och Thea till barnmorskan, allt såg bra ut förutom högt blodtryck så vi skulle bägge två komma tillbaks på fredagen för att ta nya blodtryck och då var mitt istället ännu högre så jag fick stränga order om att vila! Låg på 97 i undertryck och har man 100 så är det in till förlossningen med en gång som gäller. Att vila är inte riktigt min grej så jag skynda mig hem och gjorde i ordning beställningstårtan och sen blev de lite vila innan vi åkte till Loussane och grillade =) Staffan kom dit en sväng också och sen fick vi kolla på ett nybyggt hus som inte är helt klart än men de var kul att se =) Efter några timmar börja jag få problem med att andas så vi åkte hem och tog det lugnt..

Lördag var det 100 år jubileum i stan så självklart var man tvungen att ta en sväng dit och kika. Herre guud vad folk!!


De hade gjort 10 000 bakelser som de dela ut gratis, fick även gratis festis eller kaffe :-) Efter 5 timmar var de tomt så vi hade tur som hann med att få oss varsin..
Var bara på stan en timma sen körde vi hem syrran och åkte hem och vilade. Får ju egentligen inte gå på stan så.. Och på kvällen kom Kent med familj och hämtade oss i cadillacen så åkte vi med i crusingen på stan i sådär 4 timmar. Bebis jävlades med mig och skulle pront ligga mot revbenen och lugorna så jag knappt kan andas så älsklingen fick sitta och stötta upp magen från högersidan haha. Han tycker den börjar bli tung nu, de har ju jag däremot tyckt länge! ;)
Fick se en tv kändis i stan också :) Coolt.. Någon som ser vem det är?... Har för mig han hette hans göran och var med i det där datingprogrammet filip och fredrik hade, en riktig sköning =)
Söndag var det bara vila som gällde, så himlans tråkigt att inte göra något..! Eller jo ajg blev med älsklingen och köpte en ruta i gunnarskog annars var de bara sängen eller soffan som gällde :( På kvällen hade darlingen fixat lite mys med chips och ostbågar till oss =)

Imorses kom Thea och hämta mig och de bar iväg till barnmorskan igen. Denna gången var det på den nya avdelningen så de var flyttlådor och saker överallt men de blir jättefint när de blir klart. Tack och lov så hade blodtrycket sjunkit men jag fick inte ge mig ut och springa för det.. Måste tillbaks på torsdag igen för nya prover.. Inte konstigt den känns som ett heltidsjobb att vara gravid med alla möten hit och dit..!

Inga kommentarer: