onsdag 22 juni 2011

De närmar sig...

Tänk att en redan är gravid i vecka 39 och bara har 13 dagar kvar till BF =) I början gick de ju så himlans segt men nu verkligen flyger tiden iväg..!
Jobbigt är de förstås att inte veta exakt när bebisen kommer, de hade ju varit de bästa för planeringens skull.. Men jag hoppas att vi iaf kan vara med hos mamma på fredag och äta midsommarmat =D
Något annat jag märkt de sista dagarna är att man blir väldigt sleten väldigt fort, man behöver egentligen knappt ens göra något. Bara man sätter på sig skorna så är man helt anfådd eller efter att ha juckat fram stolen i bilen så måste man pausa för att sedan orka köra ;)
Igår ställde jag mig och gjorde lite bebisankomstkakor och jag stod i 10 minuter och hade sen pause på 30-50minuter och så grejja jag i 10 minuter till, kan säga att jag var helt slut och ondast gjorde det i ryggen som känns som den gått av på mitten. Antar att arbetshöjden inte är den bästa..! Henric och Mia var här igår och grillade och jag hade så himlans ont i ryggen så jag var tvungen att gå in och lägga mig på soffan efter en timme eller så. Kändes ju himlans trevligt när man har besök men men.. Tror kroppen börjar säga ifrån..
Sov dessutom superdåligt i natt men de har jag också hört är vanligt i slutet av graviditeten..

Detta kortet är taget för 2 veckor sen så jag har säkert växt lite till men de är de senaste jag har här på datorn.. Ska bli spännande att få de riktiga korten från graviditetsfotograferingen men de dröjer väl en stund till.. 15kg har jag gått upp totalt och min barnmorska sa att de inte skulle vara några problem att komma tillbaks till sin vanliga form efter förlossningen, kändes skönt att höra =)

Inga kommentarer: