onsdag 11 november 2009

Bjuden till Galafest på Grand Hotell

För nån vecka sen så såg jag första avsnittet med Ullared och där var en kille som heter Mattiaz med i. Han var verkligen speciell och en typ man aldrig glömmer. För några dagar sen så såg jag att det fanns en musikvideo med han Ullaredskillen och vem är med i den filmen. Jo Robin som vi träffade och lärde känna när vi var i Spanien 2004. Våran familj kom väldigt bra överens med hans familj och man skulle kunna tro att våra mammor var bästisar så som dom prata om allt. Hur som helst så umgicks vi under resan på 10dagar (förutom när jag låg på sjukhuset då). Och våra familjer hade kontakt även efter resan eftersom dom bor i Kil som är typ 6 mil härifrån. Och vi har hälsat på dom några få gånger och sov i deras sommarstuga en gång. Riktigt kul. Men till saken hör att vi inte pratar med varandra speciellt mycket.. Man borde ju kunna ses oftare men tiden har lixom bara runnit iväg och det har lixom räckt med att skriva på msn eller facebook nån gång ibland.. Sist jag å syrran var hos hans familj var han inte hemma :( Men när jag såg han i musikvideon så var jag ju tvungen att skriva till han att han verkligen har förändrats sen vi sågs sist. Både utseendemässigt å i sättet. Hur som helst så skriver vi helt vanliga saker som vad man gör och vad man jobbar med osv och han är Makeup artist precis som Mattiaz som sjunger i musikvideon (faan har verkligen fått de låten på hjärnan!!) och så sa jag på skämt häromdagen att han kunde få sminka mig nån gång.. Han ville jag skulle höra av mig nästa gång jag var i Karlstad och jag fick hans mobilnummer som han sa var super topp hemligt för att det är så många som vill ha det nu när han typ blivit kändis.. Visst.. Idag skrev vi några timmar på msn igen och vi pratade om fester vart jag brukade vara när jag är i Karlstad och han prata om sina fester så skrev han: Du får bli med på nån fest nån gång om du vill?. Javisst svara jag, det hade varit kul :) Har ju inte sett han på några år.. Så fortsätter han å skriva det är en Galafest i Stockholm i januari och en på nyår på Grand hotell du kan väl bli med dit? VA??!! Tänkte ja.. Galafest låter ju enormt. Tänkte mer en normal fest (när han fråga) men nej han vill ha med mig på galafest å träffa massa kändisar. Så jag frågar ju vad man ska ha på sig då. En fin glamourklänning å typ Gucci skor svarar han. Jo men visst vänta lite ska jag kolla i garderoben typ!! Men han sa att han har många kontakter, han hjälper ju olika kändisar varje dag å att han kan fixa kläder till mig (tjänster och gentjänster) å så sa han att han kunde sminka mig. Låter ju enormt kul!!! Han är ju makeup artist å grymt duktig så vet knappt om jag vågar visa en vanlig sminkning för han haha.. Hur som helst så är jag väldigt chockad över att han fråga om jag ville med på detta, men tänk att ha fått den frågan!! De kommer nog inte varje dag och det är väl inte många helt vanliga personer som får den frågan.. Sen om jag blir med eller inte det märks väl..



Inga kommentarer: