fredag 13 november 2009

Nu är huset sålt....

Igårkväll var sista dagen med att äga ett hus. Jag åkte dit för att ta ner gardinerna som var det ända som var kvar i huset sen några månader tillbaks. Och när jag var där så kände jag verkligen att detta är sista gången jag är där och jag blev faktiskt lite ledsen. Vet inte riktigt varför men dök upp massa minnen och det kanske är nu man börjar fatta att allt är borta. Även fast att jag är nöjd med mitt nya jag och mitt nya liv. Men det kändes ganska trist. Kände inte alls så dom andra gångerna huset skulle lämnas över till köparen då när han drog sig ur två gånger. Vet inte men jag kanske hade det på känn då och tänkte inte så mycket på att huset faktiskt skulle försvinna medans nu så förstod man att dessa nya köparna kommer verkligen köpa huset och sen har man bara en lägenhet... Men det ska bli gött att bara betala för ett boende i framtiden så kanske man kan spara mer pengar till roligare saker..

Efter att jag kom hem så trodde jag att jag skulle till Erica men det visa sig att hon visst ville till mig så det var väl okey. Pratade om allt mellan himmel och jord typ och det var ganska trevligt.. Vid tio gick hon hem eftersom hon skulle upp tidigt och sen ringde en kompis och vi prata om allt. Är verkligen skönt att ha någon/några man kan prata med. Sen fråga jag om han hade lust att hjälpa mig med att titta efter ny bil och sen bli med och köpa den eftersom jag känner mig så kass. Så efter en timmas pratande så var han i stan och kom inom mig en sväng för att kolla på de bilar jag fundera lite på. Som vanligt så blir det sällan snabbvisiter utan timmarna går och rätt som det var så var klockan 06.30 och då var det bara två timmar tills jag skulle gå upp eftersom jag hade möte med mäklarn å banken angående huset och han skulle åka och jobba så åkte han hem och jag kunde lägga mig.
Så halv nio ringde väckarklockan och det var bara att göra sig iordning för stan och som vanligt så drog T med sig sin tjej!! Lite störande faktiskt för han borde väl klara att gå 500meter själv eller. Åh så satt han åter igen och skicka massa sms under tiden vi satt på möte. Så gjorde han sist vi skrev på papper också, Han har aldrig betett sig så dåligt innan, hur många är det egentligen som sitter öppet och skickar massa sms på såna viktiga möten?? Aja.. Jag blir bara mer glad att det är som det är när jag ser han.. Sen fick vi vänta i 45 minuter jag å T på att köparna skulle fixa något. Var ju lagomt kul menar ja...

Sen efter allt var fixat så åkte jag till syrran eftersom jag lovat att hälsa på henne ibland... Hon tycker jag har så dåligt med tid hehe... Så jag åkte dit och jag var sviiintrött.. Vi spelade kort med mamma å det sluta med att jag satt å gregla över bordet haha.. Så jag kände att det nog var dags att åka hem å hinna få sova en timma innan kompisen kom. Han slutade tidigt för att ta med mig på en runda å kolla stans alla bilfirmor så vi har kollat massa bilar å jag provkörde en som jag verkligen gilla. Men det är ju så svårt att bestämma sig för vad man vill ha. Vill ju ha en bil jag kan ha i mååånga år.. Sen åkte vi hem och kollade blocket igen och sen kom mamma, Liam och syrran på besök en sväng och åkte efter en stund och strax efter det så åkte kompisen hem för då var han svintrött.. :) Nu känner jag mig faktiskt väldigt pigg med tanke på att jag bara sovit två timmar i morses å en timma på dagen.. men det kommer väl när man lägger sig...

Inga kommentarer: