söndag 15 november 2009

En resa bara sådär...

Har länge funderat på att köpa ny bil, varje gång min bil krånglar så blir jag bara mer och mer sugen på ny. Nu är den ju fixad men så fort vintern kommer så börjar det väl igen så tyckte det var dags med en riktig bil som man förhoppningsvis kan lita på!! Så i fredags var vi ju och kollade lite bilar och jag blev riktigt sugen på en bil jag provkörde. Visserligen har jag varit inne på att köpa en sån förr men nu när man provkört så blev man ju mer sugen. Så igår satt man halva dagen och fundera på om man skulle ta den eller den och fråga olika kompisar om råd och det var nästan så man körde oledoledoff för så svårt var det. Men sen bestämde jag att DEN får det nog bli. Så en kompis som hjälpt mig mycket med att fixa bilen fick ringa och vid 17.00 var vi på väg till Falun där bilen fanns. Plockade upp syrran efter vägen och det var en rolig resa med mycket skratt. Och det var inget att fundera på när man väl kom dit efter 30 mil en väg, denna skulle jag ha. Så vi gick in i ägarens lyxiga hus och skulle föra över pengar från en dator som nog var från 70 talet eller nått (hade dom bärbar data då?) Den var segare än nånsin och inte nog med det när man väl efter 3 försök på en kvart eller nått så hittade han inte papprerna.. Inte lite orolig där eller.. Men det gick bra och resan hem gick inte lika bra som vägen upp men men.. Körde på en jättesmal övergång där tåg skulle köra eftersom det var det gpsen visade och körde fel typ 6 gånger. Konstigt för vi körde inte fel en ända gång på vägen upp men hemvägen var svår hehe.. Men såå kul vi hade för det :)
Är såå nöjd med min nya bil som känns som rena lyxbilen om man jämför men en golf 3a :) Denna bilen har Turbo, centrallås och larm, elhissar och elspeglar, multiratt så jag kan höjja och sänka musiken, stolsvärme även i baksäterna, skinninredning, farthållare, drickhållare, knapp som låser alla dörrar, antispinn, en display där det står grader, datum, hur mycket bensin den drar och om något är fel eller tex om spolarvätska måste fyllas på. Å så kan man puffa upp sätet. Så himla häftigt och som ni säkert förstår så är det stor skillnad mot en gammal golf som inte har några finesser. Först visste jag ju inte ens hur man får ner fönstret på denna ju. Å så kan man välja hur många grader man vill ha på höger eller vänstersidan på bil. Är ju bra om den ena vill ha jättekallt och jag varmt haha.. Såå kul så kuul :D Hittar nya knappar varenda dag!!

Det ända som var lite tråkigt med denna bil var att orginalsterion inte tar mp3skivor :( Så jag var tvungen att köpa en ny, den dubbel din sterion som är på bilden. Och måste säga att faan så bra det spelar i bil för att vara orginalljud!! Tror ju nästan att det skulle vara en baslåda i men nej då.. hehe.. Nää nu vill jag ut å köööra :)

1 kommentar:

jenny sa...

Vad var det för bilmärke lite svårt att gissa på finessbeskrivningne ;)Du måste ju lägga ut ett kort på nya pärlan =)