torsdag 28 juli 2011

Bilar i massor...

Denna veckan går nog i bilarnas tecken, i runda drag kan jag säga att vi var på bilträff i onsdags, bilutställning på lördag, köpte bil därimellan, nu i onsdags var vi på bilutställning på gammelvala, på lördag ska vi på bilutställning bara jag, Meline, jezzica och liam i charlottenberg och på måndag åker ju jag, Meline och Christian till rättvik då det är bilarnas vecka så mycket bilar och utställningar blir det i våra liv ;)

Onsdag hade vi inte så mycket planerat så vi tog en tur till Vik för att kolla på deras onsdagsträff med bilar, backluckeloppis och liveband.
Lördagen hade arvika yanke car clubb en årlig uställning på parkhallen så vi drog dit. Glömde barnvagnen så vi fick gå och hålla Meline hela dagen och de blir väldigt jobbigt i slutändan. Man tycker ju att hon är liten å så men de är ganska tungt att bära på hela dagarna ;) Kom världens regnskur imellanåt också..! Träffa på flera stycken man kände och alla ville ju såklart hälsa och gosa med våran vackra tjej :)
Älsklingens släkting hade köpt en ny stor husvagn som de målat i samma stil som bilen. Tycker bilen är skithäftig faktiskt. Har nog inge kort på bilen men de står kombiraggarbilen i framrutan eftersom deras barn kallar den för de. Tycker figuren på bil är så himlans häftig och har inte sett sån innan..

Denna bilen äger Christians mammas kusin, de har tydligen målat om bilen 4 gånger och denna lacken är ny för i år :) Jag som älskar rosa måste ju säga att lite frän är den ju. Att man sen såg att Maria och hennes döttrar hade sprayat rosa och svarta prickar i håret var ju också passande ;)
Stod å prata med Jonte, Ida och Alva. Ida sprang fram till mig med en gång och krama om mina ben, blev så förvånad för de brukar ju vara så blyga men nu börjar de prata mer och mer..
På kvällen var de crusing och vi hade sen länge bestämt träff med Kent och familjen. Satt i gräset och pratade om allt. Var himlans mysigt och härligt väder.. Christian tog sig några öl så jag var tvungen att köra forden och de går faktiskt bättre och bättre nu.. Lite jobbigt att man inte kan dra fram sätet så mycket när man har bilbarnstol men de var väl tur jag inte behövde ge full gas eftersom de var knappt med tåspetsen att jag nådde gaspedalen hehe..
På måndag hade de varit bestämt sen några dagar att vi skulle till Karlstad för att älsklingen skulle till en firma som heter yankeehouse. Han har verkligen tjatat om detta hela helgen och riktigt längtat efter att få åka dit och köpa några stötfångare till forden..

Vi skulle upp mycket tidigt för han ville ju dit med en gång, redan klockan sju skulle vi åka tyckte han men de blev lite försenat. Och inte fick vi äta frukost innan heller. trodde ju de var för att han hade så bråttom till denna firma som han längtat efter men vi stanna till på en fruksotrestaurang i karlstad för att äta frukost där. Var verkligen en överraskning och de var verkligen mysigt där men jag hade lika gärna nöjt mig men en hemmafrukost faktiskt :) Har ju blivit så bortskämd med dom ändå =)
Efter frukosten åkte vi direkt till firman och de verka stängt, ingen var där så christian ringde till dom vid elva och fråga om de inte hade öppet. Jo de hade dom ju typ men han skulle inte dit förens på eftermiddan, chrisitan fråga om han inte kunde säga en ungefärlig tid då han var där men de var svårt att säga men tillslut sa han att han var där runt klockan 3. Då trodde man ju att han börjar lite senare och är där i några timmar.. Iaf så var vi ju tvugna att fördriva tiden i stan och vi hade ju egentligen inga ärenden så de gick verkligen segt. Vänta och vänta och åkte tillbaks till firman 15.09. åter igen var ingen där så vi vänta till 15.30 då ringde christian gubben men fick inge svar. Efter typ ytterligare en halvtimme fick han svar och gubben hade varit där prick klocka 3 men ingen var ju där så han hade åkt.. Men hallååå.. kunde han inte ha ringt då? vi hade ju inte avtalat en tid ens utan han sa ju cirka 3 och vi var ju där bara några minuter efter.. Han var i karlstad men hade nu ingen möjlighet att komma tillbaks för han skulel umgås med familjen.. Uuh vad irriterad jag var!! Han berätta var stötfångarna låg och christian gick och kolla på dom och ringde upp han för att säga att han VILL ha dom och frågar om han inte kan föra över pengarna på kontot då så han får med sig grejerna, har ju ändå åkt 16 mil t/r för detta men nej de gick inte utan han skulle komma tillbaks en annan dag.. Handla ju ändå om 3500kr så man tycker ju att hanborde ha varit intresserad av att få dom.. Jag var så jäkla irriterad just för att vi verkligen gått och väntat på han å så dyker han inte upp.. uuh vad sur jag var, christian verka inte bry sig å hade bestämt sig för att åka tillbaks till karlstad dagen efter, jag stanna hemma istället.. Ansåg att de var bäst om jag inte såg denna gubben för jag var så sur på han så jag hade nog sagt precis vad jag tyckt... Behöva åka 32 mil för detta.. Trodde att älsklingen skulle råka ut för samma sak dagen efter men kors i taket gubben var på sin arbetsplats och christian fick med sig stötfångarna och var väldigt nöjd..

Skulle vilja ge diplom till Yankehouse för VÄRLDENS OSERIÖSASTE FÖRETAG, grattis de är ni värda!!
Såg en söt algrensbilar bil med husvagn =) En sån skulle man haft ;)
Detta kortet tog jag på ikea där de håller på och bygger om. Tog kortet och visar er just för att jag tänker på Lasse och Erika som verkligen är frälst i Ikea. Om ni inte varit där på ett tag så får ni en liten tjuvkik ;) Tyckte de var coolt att de gjort hål i solgalsögonen och man kunde titta in..

Inga kommentarer: