söndag 31 juli 2011

Lördag..

Har fortfarande problem med att lägga upp bilder från gammelvala så det får nog vänta eller så blir det inga.. Var iaf där med mamma, syrran, Liam, Christian och Meline. Var väldigt trevligt och så var Bosse bildoktorn där och christian fick världens kiommentar om hans bil. Kanske ska börja tro på folk att de faktiskt gillar den ;)

I lördags åkte jag och syrran med våra barn till edaträffen. De hade massa extragrejer i år och de var därför ganska dyrt att gå in. Tyckte inte de var så mycket bilar och de var inte värt pengarna faktiskt. Var absolut inte barnvagnsvänligt iaf!! De hade parkeringen på andra sidan stan kändes de som och man var tvungen att springa över "motorvägen" med barnvagn och sen kånka i de trappor de byggt och sen dras i sand och en meter högt gräs.. Men förutom de var de väldigt trevligt. Var väldigt varmt och jag brände mig rejält.. Träffa Tonje också och de var ju länge sen sist så de var väldigt kul =)



De hade monstertruckshow men de lät verkligen verkligen högt och trots att jag stod så långt bort man kunde så vakna Meline och verkligen antydde att hon ville skydda sina öron. Stackarn!
Coolaste bilen fast fin var den inte...


Stolt moster tror jag minsann ;)
Direkt efter edaträffen hann vi precis hem och älsklingen höll på att grilla så jag slängde i mig mat och sen mata jag Meline så drog vi iväg till sunne för att åka med i crusingen.. Bara sådär så fråga älsklingen om jag hade systemkameran med för han tänkte vi kunde åka till ett visst ställe. Ååh man blir ju så nyfiken när han hittar på saker sådär.. vill ju veta på en gång ;) Åkte några mil utanför sunne och körde upp på världens kurvigaste väg uppför en brant backe och var då på tossebergsklätten. Var verkligen mysigt där uppe och älsklingen köpte glass till oss som vi skulle mysa med vid den vackra utsikten men precis då så fick Meline världens skrikanfall och ville ha mat så de var bara att kasta i sig glassen för att kunna komma iväg så fort som möjligt. Vill ju inte störa de andra gästerna.. Här märker man verkligen vem som bestämmer haha.. Så de vart ju inte så mysigt som amn kanske kunde ha önskat men tanken var god iaf :)
Efter de åkte vi tillbaks till Sunne och kolla på massa fyllisar... Kom bort flera personer som vi kände också för att stri och gosa med våran tjej :)
Häromdagen var min älsklingar ute på promenad :-) De ska ju börjas i tid med allt ;)
Åh så provar vi pappas träskor också =)

Kom också på att jag missat att berätta saker från förra veckan. Milla var ju här på fredan och vi hyrde film och myste :) Riktigt kul att kunna ses lite oftare nu när hon har semester och är i sverige =) Och Loussane har varit här å hälsat på två dagar i rad. Vi lagade alldeles för mycket mat en dagen så då bjöd vi henne. Var väldigt gott med lövbiffsgryta med bacon, chili, paprika, vitlök mm :)

Nu är de natten känner ja, ska upp typ 6 eller ännu tidigare i morgon för då ska vi ju iväg på husvagnssemester till rättvik =) Hoppas bara att allt går bra. Har märkt att Meline inte gillar att åka bil när de är varmt för hon blir så genomsvett men vi ska åka så tidigt som möjligt så jag hoppas de är lite svalare då..

Inga kommentarer: