tisdag 19 juli 2011

Hand och fotavtryck

Är verkligen så himlans glad i min lilla tjej! Visst kan hon vara gnällig ibland men vilken bebis är inte det. Tycker hon är helt perfekt och bara hon legat och sovit i några timmar så saknar jag henne och vill inget annat än att hon ska vakna så att jag får krama om henne igen =) Älskar min lilla tjej och hennes pappa över allt annat :-)

När Meline var 15 dagar så gjorde vi hand och fotavtryck på henne för att dels sätta in i hennes första bok men jag passa även på att göra en tavla som vi kan hänga i hennes kommande rum. Kan säga att de med hand och fotavtryck när de är så små är ingen lätt match! Hade svarta fotavtryck både på brösten och linnet haha. Och näven var väldigt svår att fälla ut för hon vill ju helst ha dom knutna hela tiden men jag ger mig inte ;)
Blev så fint så :)
Idag gick jag upp först vid tio, sötnosarna låg kvar en timma till och sen gjorde stora älsklingen räksmörgåsar till frukost =) Kan berätta att han gjort frukost varenda dag sen vi fick barn och då har de varit "lyxfrukost" och olika sorters frukost varje dag såsom räksmörgås, stekt-äggsmörgås, köttbulletekakor, köttbullebaguett, ost och skinkbaguette, rostade smörgåsar, färska frallor, nybakade frallor mm. Han sa dock igår att fantasin börjar ta slut när de gäller vad han ska göra för frukost nästa dag :)

Efter frukosten åkte vi iaf till gunnarskog och köpte en hokus pokus stol, äntligen efter flera månaders letande hitta jag en till ett vettigt pris. Efter de gjorde vi massa ärenden på stan och hälften av affärerna hade lunchstängt eller tex posten som hade stängt mellan 10-15 men öppet både före och efter, så himlans knäppt..! Sen åkte vi hem och älsklingen blev med henrik och fiska och nu sitter de och viktor och grillar i världens spöregn och åskoväder.. =)

Inga kommentarer: