tisdag 18 november 2008

.:Ett år har gått:.




Tänk att det redan är ett år sen vi flyttade in i huset, alltså över ett år sen vi köpte det. Gud vad tiden gått fort. Känns absolut inte som vi bott här ett helt år redan.. Men jag längtar inte tillbaks till lägenhet. Är så gött att bo i hus, lugnt och gott.


Vad gjorde ni för ett år sen? Vi höll på med totalrenovering av alla rummen förutom badrummen. Det behövdes egentligen inte men vi ville ju göra huset i våran stil och ville inte ha en orange hall och grönt sovrum osv. Så jag och tony jobbade som vanligt mellan 8-12 timmar på jobbet och sen åkte vi hem och satte igång med renovering av kök, vardagsrum, hall, sovrum osv. Vi höll på i genomsnitt 14-15 timmar om dygnet och efter att ha gjort det i en månad så var vi väldigt sletna och vi var glada när renoveringen väl var klar. Anledningen till att vi renoverade allt på så kort tid var ju för att vi fick huset för exakt ett år sen och vi ville göra klart renoveringen före vi flyttade in och hade därför bara en månad på oss innan vi skulel bli av med lägenheten. Det var en hård period och jag är glad att det är över och att man har tid för att slappa. Nu funderar vi visserligen på att renovera badrummen men här behöver vi inte stressa så för vi har ju 2 badrum och man kan ju ta ett i taget och så får det ta den tid det tar.


På datan hittade jag några kort jag tog på huset förra vintern så jag tänkte ni ville se. Är det någon som vill se hur det ser ut invändigt så skriv bara en kommentar så kanske jag lägger ut lite bilder på det med.

Inga kommentarer: