torsdag 6 november 2008

Liams första höst = galen moster :)








Efter att ha sett Badankas och Webmosterhelenes fina höstbilder så blev ju givetvis jag inspirerad, men eftersom man inte har några egna barn så får man ta till med andra knep :) Därför ringde jag syrran en timma före jag skulle åka på jobb för att höra om jag fick ta bilder på henne och Liam i skogen. Så jag packade ner kamera och bägge objektiven, stativ och fjärrkontrollen medans hon klädde på Liam i höstiga kläder och tog med fårpälsen, så gick vi tillsammans upp till skogen. Det var jättefint väder, solen sken och Liam var jätteduktig och satt bara och tittade på och undrade nog varför galna moster springer runt och tar massa kort :) Så på en halvtimma hann vi ta 300kort precis och vi hann inom mamma för att säga hej och hejdå sen var jag tvungen att åka och jobba. Alla kort blev ju dock inte superbra men det är väl kanske ingen som kan säga att alla kort verkligen blir bra, man måste ju testa sig fram och det som förstörde en del av mina kort var solen som lös i ansiktet. Det såg man inte när man snabbt kollade igenom korten på kameran utan det var först när man laddat in dom på datan och ser fullstorlek som man upptäckte det. Men jag fick ändå några bra kort som jag måste få visa upp. Jag är ändå supernöjd med kameran (kan man säga något annat när kameran och objektiven har kostat 18000?) och jag är så nöjd över mitt nya stativ och den trådlöda fjärrkontrollen. Äntligen kan man ta bilder på sig själv eller med alla andra. Sååå kul!! Vill ut och fota mer juhh..

2 kommentarer:

webmosterhelene sa...

Åååååh, men vilka härliga bilder!! Vad roligt att du inspirerades av Åsas/badankas och mina foton!! Ja, det är inte lätt det där med solen... Men man lär sig :-) Det gör även jag *s* /Helene

Livet på Citronodlingen sa...

Jättefina bilder! Det är det som är så bra med digital kamera, man kan expermientera och prova och testa så mycket man vill, för det kostar inget extra som när man använde filmrulle... då var det inte roligt när hälften inte alls blev som man tänkt sig...