tisdag 4 november 2008

HALLOWEEN









































































































































Min älskade Halloweenfest är nu avklarad och det känns faktiskt bra att det är ett år tills nästa gång för jag har knappt tänkt på något annat senaste månaden och det har gått åt över 5000 bara på halloween och det har tagit mååånga dagar att planera och tänka för att genomföra allt. Men festen var i lördags och gästerna började strömma in vid 18.00 och jag och syrran var lagomt stressiga för att fixa till det sista. Sen fick det komma in i rummet som vi gjort i ordning dagen före, gud vad ont i tummarna vi fick. Sen när alla kommit så bjöd vi på köttfärsfylld pumpa (pirog), spökkyrkogården, zombievirus, ögonglober, salta spindlar och dödskallar. När vi hade ätit upp drog vi igång med alla lekar jag och syrran kommit på. Först hade alla fått varsitt uppdrag som de skulle utföra under middagen tex tappa bestick och fråga efter nya, gå på toa och låtsas blivit dålig i magen, dricka ur bordsgrannens glas, gå och stänga av musiken, ställa sig upp och sjunga inför alla mm mm. Jisses vad kul vi hade och det var svårt att hålla sig för skratt eftersom jag och jezzica visste att någon skulle få dessa uppdrag (de andra visste ju inte vad de andra hade för uppdrag och de förstod ju inte lika mycket som vi) sen fortsatte vi med limbo under häxkvast, de fick rita varsin häxa som de sedan skulle gissa vem som ritat, de fick fylla i en frågesportlapp tex vem som har störst lungor av Tony, Chrille och Erica och sedan skulle de upp till bevis testa dessa olika sakerna och även där skratta vi gott. Vi hade också gjort i ordning ett snurrhjul ungefär sånt som på liseberg där man kan vinna choklad och sånt om man har ett visst nummer, men vi hade delat in hjulet i 12 olika saker och gästen som snurrade skulle då göra det som stod på den tårtbiten där hjulet stannat tex gå runt i kvarteret bärandes på skelettet och skrik han har dött, han har dött, eller dricka våran äckliga drink med gammal coola, grädde, pumpa, bostongurka, sweetchilisås, tropisk jouice mm eller dansa till trasdockorna, ringa upp senast uppringda och säga jag älskar dig (hade varit kul om senast uppringda var chefen). Vi hade jättekul hela kvällen och jag som älskar Halloween önskar att det var oftare för det är så kul att umgås med alla vänner och familj och göra såna saker för det är ju bara under Halloween som det händer. Tog över 500kort och filmade en del också. Har ju köpt stativ och trådlös fjärrkontroll till kameran så nu kunde jag äntligen ta gruppkort på alla som var med :)

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Wow! NU förstår jag att du inte har haft tid för något annat. Vilket jobb ni har lagt ner!!