torsdag 2 april 2009

Lång och effektiv dag...

Idag har jag varit på jobb från 9.00-20.30 och under lunchen fick jag shoppat en del. Två tröjor, två linnen och en jacka. Kände mig väldigt effektiv att hinna det på en halvtimmas tid.
Kom hem 21.15 och hann snabbt att visa mina nya kläder för älsklingen och sen berätta han att det var dags för en tur till sommastugan igen för rengörning av pelletskaminen. Så då var det bara att sätta på sig jacka igen och för att göra det lite roligare så hämtade jag upp syrran på vägen så hon fick se hur det såg ut inomhus. Sen åkte vi en sväng till mamma och hälsa på och sen ringde jag Linda och fråga om vi var bjudna till hennes sovrum. O visst blev man det hehe.. Inte varje dag man blir det.. Men hon hade målat om och tapetserat en fondvägg så då blev man ju så nyfiken på hur det såg ut. Så då hamna vi hos Linda en sväng och då prata vi blandannat om skatten och hon ville ha hjälp med hur man räknade ut reseersättningen så då hjälpte vi henne med det och sen åkte vi hem. Så vi har precis kommit hem och nu är det dags att laga middag och egentligen borde vi tvätta men jag orkar nog inte vänta på att maskin ska bli klar så det får vänta tills efter jobb i morgon. Så nu är man lagomt sleten och jag känner att det varit en lång dag men trots att jag jobbat heldag så har jag ju hunnit med massa annat också. Oftast brukar man inte orka göra något annat när man kommer hem mer än äta och se på tv. Men nu var vi ju tvugna att ge oss ut så..

Vet ni.. Tony fick ännu mer biobiljetter idag :D så nu har han nog över 30st. Ska nog kanske på bio på lördag.

Inga kommentarer: