lördag 11 april 2009

Påskbrev :)


Vet att det är lite olika i Sverige angående hur man lämnar påskbrev. I göteborgstrakten där jag kommer ifrån är man uppväxt med att klä ut sig till påskkärringar/gubbar/kaniner och ta med sig kaffekitteln och ett antal målade påskteckningar så knackar man dörr och ger en teckning och önskar dom Glad Påsk och då får man godis :) Detta har alltså vi gjort i flera år och det är så alla däromkring gör. Men när vi flyttade till Värmland för sådär 10 år sen eller nått så fick vi reda på att så gör man inte i Värmland. Här målar man teckningar och viker ihop till en trekant med lock och fyller den med godis och sen besöker man sina kompisar eller dom man vill ge godis till och bara öppnar dörren och kastar in påskbrevet och springer vidare snabbt som attan. Ja det är lite skillnad. Men man behöver iaf inte bunka upp med massa påskgodis som man ändå inte äter upp om någon inte skulle komma.
Så idag sa till Tony idag att ha dörren upplåst IFALL någon kände för att kasta in godis :) Och jag hade misstanke om att Linda L iaf skulle göra det för det brukar hon att göra. Och när jag kom hem från jobb så såg jag ett påskbrev och det var nog den finaste jag fått! Så himlans häftigt. Och så personligt! Linda vet ju att jag älskar halloween och hade ritat en stor pumpa och sen hade hon skrivit en textbubbla där jag som ska föreställa kycklingen pratar till Tony haha.. Verkligen uppskattat så TACK LINDA :D

1 kommentar:

Ormis sa...

Det var så lite så! kul att du gillade det:)