tisdag 21 april 2009

Nu är sommarbilen påställd :D



I morse besiktade vi Hondan som gick igenom utan problem. Gud så gött. Man är alltid så nervös innan även fast man tror att det inte borde vara några problem men man vet ju aldrig. Så nu är sommarbilen påställd och klar och gud vad gött att vi nu har två bilar igen. Har varit jobbigt den period den var avställd eftersom Tony blivit så bekväm efter att fått körkortet och inte vill cykla eller ta bussen längre. Det har gjort så att jag inte har bilen alla gånger jag vill ha den, antingen så måste jag köra han till jobb för att sen kunna ha bilen eller så har han haft den på jobb när jag är ledig och dom dagarna jag ska träna eller göra något och behöver bilen så kör han till jobb, sen kör han hem bilen på en av rasterna och jag måste då köra tillbaks han och sen har jag bilen. Ja det låter kanske lite krångligt men det har ju faktiskt fungerat ändå.. Tur han inte har så långt till jobbet. Är annat än mina 8 mil det... Så som ni förstår så är jag överlycklig att våren har kommit och bilen påställd och klar.
Insåg nu när jag kolla igenom korten på datan att jag nog inte tagit kort på bilen på några år haha.. Inte ens med systemdigitalkameran som jag haft 1,5 år. Så det är nog dags att ta lite nya kort snart för mycket har hänt sen dessa kort.. Han är ju ute och grejjar hela kvällarna juh..
***********
Det hände en annorlunda grej när jag var på väg till jobbet efter besiktningen (fast då i den "vanliga" bilen). Var nästan framme i Challa när jag märker att en svart Saab ligger i rava på mig och blinkar som en stolle med extraljusen och viftar med händerna. Jag blev ju genast rädd och trodde det var en civilpolis (som jag har för vana att tro om alla nyare bilar typ), jag börja fundera på om de där viftningarna betydde att jag skulle flytta mig ur vägen eller vad ska man göra? Det snurra runt i hjärtat just då.. Körde så långt åt sidan jag kunde så att han/hon skulle kunna köra om ifall det var så bråttom. Kunde inte fatta varför den inte körde om när vi passerat så många chanser. Så tar jag mig en extra titt och ser regestreringsnumret och då fattar jag galoppen. Det är ju bara min arbetskamrat haha.. Åh jag som fundera på vad det där var för dåre som blinkar med extraljus och viftar å har sig och blir nästan svettig så är det bara Sussane som ville hälsa och vinka haha..
*********
Har även pratat med Metal-Tatto mannen idag hehe. Han är grymt duktig på att motivlackera bilar och vi känner flera som han lackat bilarna för och man har sett han både i stan och på olika mindre och stora bilträffar som Edaträffen och Elmia. Han har varit inom på jobbet flera gånger i det sista och köpt t-shirtstransfer och förra gången sa jag till en arbetskollega att ta betalt av han eftersom hon är så mycket bättre än mig på att prata engelska (eftersom jag visste att han inte kommer från Sverige) så hon säger javisst! Sen kommer hon tillbaks och säger han sa ju inte ens hej ju. Okey haha. Då är det inte bara mej som han inte pratar med utan då är han väl sån då. Men idag kom han in och kollade runt lite och sen kom han fram och hade flera frågor. Kändes jättecoolt att jag pratat med han, han är ju nästan som en kändis hehe. Och jag är så stolt över att jag förstod vad han sa trots hans knepiga dialekt som många reagerar på, mest pga den irländska dialekten (tror jag det är) och för att det går så fort. Fast Tony tycker att den dialekten är skön men jag kan erkänna att när jag stått och lyssnat på när han pratat med killar om bilar osv så går det jädrans fort och det kan vara svårt att hänga med. Men idag gick det alltså bra. Utan bilsnack hehe.

Inga kommentarer: