lördag 11 juli 2009

Fullt upp igen...

Idag gick jag upp före nio och har städat så gott som hela huset. Torkat av lister, kakel, dammat av tv, kaminen, vägguttag, toaletter osv... Strax efter elva kom Tony och hans mamma och dom var riktigt trevliga bägge två (trodde jag faktiskt inte) och Anita fråga med en gång om jag stripat håret hehe.. Och Tony sa det blev snyggt :) Trodde inte att han skulle säga något men det var lite kul. Anita tyckte såklart också att det blev väldigt bra. Sen hjälptes vi åt att städa i ordning i garaget och han tog med sig sågott som alla verktyg och massa annat rart..
Sen prata vi igenom vad som skulle göras och vad vi hellre gör till flyttstädningen osv. Är fortfarande en del kvar att grejja med som att fixa till häcken och rensa ogräset som växt som fan, tvätta golven + taket osv men det får väl jag göra under helgen eftersom Tony inte kommer förens på måndag efter jobb och då är väl mäklaren redan här och vid sex börjar visningen. Har varit en del och gått runt här och jag tycker faktiskt det är lite obehagligt. Kan dom inte vänta tills visningen eller? Är lite obehagligt att folk går förbi och stirrar på huset å så.. hmm..
Hoppas att det kommer många och kollar och att några lägger bud så att det går fort. Det gick ju väldigt fort när vi köpte huset så...
Har hämtat massa lådor så snart kan man väl börja packa också... :)

Om ett par timmar ska jag hämta upp några kompisar och sen ska vi till Koppom på första Halv-Åtta-Hos-Mig middag :) Vi har pratat på det ganska länge att vi ska härma tvprogrammet Halv åtta hos mig där de bjuder 3 okända människor på 3 rätter och sen sätter de betyg på allt och vinanren vinner 10 000. Men så generösa är inte vi utan vi gör detta för att göra något annat, prova på nya rätter och umgås och ha jättekul. Så ikväll serveras första middagen och sen får vi se vem som står på tur. Jag borde ju snart göra min middag eftersom det snart kommer att bli kaos och halvtomt men har inte riktigt bestämt vad jag ska göra ju.
Men det ska bli riktigt kul ikväll alltså. Hoppas bara att jag orkar äta för de senaste tre dagarna har jag klarat mig på en minibaguett och två räksmörgåsar :) Borde kanske äta något före jag åker men nej man får väl så mycket mat ikväll så det räcker och blir över :D

Sen får vi se hur sent det blir. Kanske, kanske ska man träffa Milla. Är så supsugen men det är ju inget roligt ute.. Men för oss räcker det med lite att dricka så blir det helkul ändå.. Så jag har väl fullt upp idag kan man säga..

Inga kommentarer: