tisdag 14 juli 2009

Visning av huset...

Igår var det visning av huset och eftersom Tony jobbar på dagarna så var det såklart jag som fick städa hela huset och tvätta garageporten, klippa häcken, rensa rabatter, gå bort med allt skräp, byta sängkläder och fixa med allt som skulle fixas..
Tony kom strax efter 5 och satte upp en list som hans mamma målat och locket till ringklockan som tagit oss sådär snart två år att fixa hehe.. Blir lixom en del saker som man glömmer av att fixa så blir det bara liggandes. Men nu är allt iaf fixat.
Vid halv sex dök mäklaren upp och strax därefter strömmade det in folk som ville titta. Fick mycket beröm för huset och det var även en del norskar vilket vi tycker är bra för dom har förmodligen mer pengar hehe :) Stod och prata med ett gäng damer medans Tony står framför och pratar med en norrman så säger en av damen: Men nu slog han över på norska bara sådär. Ja det kanske han gjorde ja hehe.. Har ju känt han i sex år så jag tänker inte på om han pratar svenska eller norska hehe men jag vet han brukar prata norska med dom som pratar norska och svenska med dom som pratar svenska hehe.. Är många som reagerat på att han bara byter språk sådär hehe..
Men jag tror att visningen gick väldigt bra och det var några som fråga mig om vi hade fått tag på nytt boende och jag svara att vi hade det. (För vi har ju det även om det inte är ihop) Medans Tony istället poängterade att han har boende och hon har också fått tag på ett, då blev reaktionerna typ- Jaha oj då okey. Tror inte att dom direkt misstänkte det eftersom vi pratar som vi gör och inte är ovänner.. Känns väldigt bra att vi kan prata som vänner men ändå känns det konstigt på nått sätt.. Svårt att förklara! Men det blir säkert ändring på det när det närmar sig och man ska prata möbelfördelning... Egentligen så har jag svårt att veta om jag vill vara vän med han eller inte.. Vill ju bara springa fram och krama och pussa på han men samtidigt så som han betett sig så vill jag inte ha med han att göra typ... Jobbig situation!!
Prata med hans lillasyster igår och hon ville gärna träffa mig när hon kom till sverige och hoppas vi kan ha kontakt även om det är slut. Tonys mamma ringde också igår för att höra hur allt gick och häromdagen ringde hans farmor.. Känns lite konstigt att prata med hans släkt när det är som det är men samtidigt så har man kännt dom i några år och blivit väldigt bra kompis med dom så det vore ju synd att bli ovän med hela släkten bara för att han hittat en annan..

Idag ska jag träffa Hilde och gå på stan :) Ska kolla lite. Är så ensam nu för tiden att jag blir jätteglad så fort någon har tid med mig typ hehe.. Ska nog på möbelaffärn i Åmot sen också.. Och i morgon så ska jag träffa några av mina gamla klasskamrater. Ska bli sååå kul!! Saknar klasskamraterna juh... Nu när man är singel så kommer man på vad mycket vännerna betyder för en!! Och till helgen kommer min Milla igen :D *Sakna*

Inga kommentarer: