söndag 12 juli 2009

Halv åtta hos mig! #1

Igår åkte vi som sagt till Lasse som egentligen heter Sara eftersom det var hon som skulle börja med Halv-åtta-hos-mig middagen :) Jag hämtade upp Erica och Camilla och var väl hos Lasse vid halv sex. Vi hade jättetrevligt och fick god mat även om jag inte tycker om lax men jag har iaf provat :) Hon hade tema Italien så alla rätter var italienska. Vi åkte väl hem vid elva eftersom Lasse skulle vara chauför åt några killar. Så jag var väl hemma vid halv tolv eller nått och hann sätta mig vid datan så skickar hon meddelande och frågar om jag vill åka med. Jag svara att jag nog kunde bli med nått/några varv eftersom jag egentligen var väldigt trött men jag vet ju vilka hon skulle köra och ville ju inte missa den chansen :)
Så jag tog med mig en cider och hoppa in i bilen.. Efter några varv sjungande och dansande i bil så kände jag att jag inte alls var trött längre och vi var tvungna att åka hem och hämta mer att dricka. Tur man har lite på lager :) Hade skitkul och har ingen aning om vad klockan blev när man kom i säng men det spelar ingen roll. Tack Lasse för att du tog med mig ut :D



Italiens bröd, kommer inte ihåg namnet på dom men dom var skitgoda!!

Förätt: Tomat och mozarellasallad

Huvudrätt: Lax med pestotäcke, pinjenötter, ruccula och tagiatelle.
Efterätt: Tiramisu

3 kommentarer:

jenny sa...

Lät smaskens! Vilken kul grej att efter härma programmet. Kul program att slötitta lite på på vardagar. Hoppas vi får följa eran fortsättning med dom kommande menyerna :)

Milli sa...

Jodå ni får att se fortsättning. Men det är väldigt svårt att hitta en ledig tid som alla 4 är lediga eftersom alla bor på olika orter och har olika jobb. Så det kan nog ta ett tag innan nästa middag blir men jag kommer garanterat att skriva om dom med.. :)

Anonym sa...

Come dine with me heter det här.. Underhållande.. :-)