onsdag 1 juli 2009

Pedant?

Har fått filen på objektbeskrivning på huset så vi skulle läsa igenom och se om det var okey. Först efter det läggs det ut på internet.
Texten är bra men jag stör mig en del på bilderna. Framsidebilden har dom tagit från de tidigare ägarna och deras fula utemöbler istället för att ta en ny så som det ser ut nu.
Sen har dom bara lagt in bilder från köket, ett i vardagsrummet, ett i stora sovrummet och ett på baksidan vid altan. Borde det inte vara bilder på gästrummet, hobbyrummet och garaget också? Jag vill ju gärna att dom ska se alla rum även på internet annars tror dom säkert att det inte finns fler rum. Och hallen som är så fin var dte inga kort på men jag gissar på att jag nog inte hade gått med på det kortet ändå eftersom Tony aldrig flyttat över alla gamla vinterjackor och allt på hatthyllan, ser ju proppfullt ut (fast nu har jag flyttat bort dom så bara vårjackor hänger där). Och i köket stör jag mig på att disktrasan ligger framme och att Tony helt plötsligt ställt massa brev på fläkten. Hade jag vetat att dom skulle komma så hade jag fixat allt detta innan dom tagit kort men Tony har inte alls tänkt på detta.. Hmm låter som jag är lite pedant nu och det är rart eftersom det egentligen är Tony som är det iaf när det gäller städningen.
Mäklaren sa att om vi inte är nöjda så tar dom nya kort men då tar det väl ännu längre tid innan det läggs ut.. Man kanske bara ska acceptera att det ser ut så..

Nu närmar det sig Arvikafestivalen som är i helgen och det är redan smockfullt med folk i stan.. Man får verkligen se alla typer av människor och det roligaste av allt är nog alla konstiga frisyrer.. Var på en del ärenden i stan förut och ser ett gäng killar som står mitt ivägen och pratar om mataffären och den ena säger men nej jag orkar inte gå så långt.. Jag kunde inte hålla mig för skratt och gick förbi.. Då tog det några sekunder sen hörde jag killen sa: Ursäkta, bor du i Arvika? Ja svara ju jag.. Å så fråga han om det fanns en mataffär precis här där vi stod, nej men det finns längre bort i gatan om du går ner vid musikskolan, Så svara han ja men det är så långt. Är väl inte långt, tar två minuter att gå och det finns både ica och konsum där. Då tror jag han skämdes lite hehe.. Är inte alltid det man vill till ligger precis där man vill hehe..

Har haft jättefint väder i flera dagar och jag bada i pool igår några gånger, men man torka ju på direkten för så varmt var det. Idag lyser solen som vanligt men halva himlen är jättesvart och det har börjat mullra en hel del så kanske blir det regn snart? Hoppas!! Men solen lyser ovanför vårat hus än iaf...

Inga kommentarer: