måndag 6 september 2010

Höstmarknad och rensning

Igår åkte jag, syrran och darlingen till Brunskog för att kolla på höstmarknaden som var. Var ganska trevligt faktiskt men inte så stort som de är när de är gammelvala eller hemslöjdsmässa men jag fick iaf köpt en bok om kakor och tårtor och så köpte jag några lotter och vann en gammaldags fin strut full med polkagrisar! Tycker de är så mysigt där ute och man tänker alltid på gammelvala när man går där, är lixom bara då man är där vanligtvis.

En liten del av alla stånd. Var massa loppisstånd.


Sen har dom en jättegammal supermysig lanthandel. Den är såå fin! Är stora glasburkar fyllda med godis som man kan köpa i lösvikt ungefär som i pippi. Varje gång jag är här så måste jag alltid inom affärn för den är så mysig trots att de inte är någon större skillnad haha..

Efter vi varit där så åkte vi inom mamma för att hämta Liam som sovit där men även för att gå igenom massa kartonger som annars ska slänga. De var massa saker som vi gjort själv och de var jätteroligt att se vad man gjort när man var 5 år osv (stod alltid namn och årtal på varje sak) men jag skulle ju inte vilja ha dom själv faktiskt. Men jag är glad att mamma sparat allt sånt för de var kul att se! :) Mycket skratt blev det, som vanligt ;)

Snygg tupp jag gjort :D


Och en traditionell tomteburk såklart! Minns faktiskt att alla alltid gjorde såna i skolan...

Fick också en receptbok som jag gjort som liten, den spara jag faktiskt och den ska jag försöka hinna med att ta kort på och lägga ut för den var rolig den :D
Idag blir det till att fortsätta med bakningen, mamma och Tommy kommer sen så jag tänkte bjuda dom på paj =) Sen måste vi börja forska om vad vi ska göra i Paris! Bara två dagar kvar tills vi reser :-)

Inga kommentarer: