måndag 27 september 2010

Tårta med Saluki

Här får ni se bild på tårtan jag gjorde häromdagen. Beställaren hade bestämt precis hur den skulle se ut så jag hade inga fria händer alls. Tyckte nog de blev lite rörigt med både rosor och hjärtan längst kanten men de var ju de som var bestämt så. Hundrasen saluki var inte lätt att skära till då tårtan bara var ca 15cm så hunden blev ungefär 9. Trodde faktiskt inte att beställaren skulle bli nöjd eftersom hon hade så många krav och dels för att jag inte blev de. Men hon skicka sms igår "den var jätte jätte jätte fin! Tusen Tack! Du är DUKTIG du!!!!" så de tolkar jag som att hon iaf blev nöjd och de känns superbra, får hoppas att födelsedagsbarnet blir nöjd också men de är några dagar kvar tills hon får se den :)

Idag ska de bakas massa inför kalaset. Fyller ju år på söndag å eftersom jag jobbar så hade jag tänkt ha kalaset på måndag men så kom jag på att kompisarna som bor långt undan bara kan komma på helgen å säkert pappa också så då blir de säkert ett minikalas. Känns lite onödigt. Prata med mamma igårkväll och hon hade fått för sig att jag sagt för länge sen att kalaset blir på min födelsedag klockan 5 och de hade hon sagt till allihopa så jag får väl se om jag kanske kan ringa och ändra dag med någon..

I morgon är de dags för ny tårta igen :)