söndag 19 september 2010

Underbar dag med älsklingen!!

Hade ju sett fram emot min sovmorgon som jag skulle ha idag men icke sa nicke, vakna 8.50 pigg som en mört!! Var bara å gå upp och börja med älsklingens tårta. Vi har ju varit ihop 6 månader i morgon men eftersom jag jobbar då så firar vi den idag. Hade världens plan på världens sötaste tårta. Färdiga bottnar hade jag i frysen så de tog jag fram igårkväll och jag kokade även mousser på gelehallon samt vit choklad, ställde de för att svalna lite innan de skulle in i kylskåpet där de måste stå i minst 6 timmar. Hmm...

När jag kom upp i morse så såg jag att jag glömde ställa in mousserna i kylskåpet så de stod kvar framme. Tänkte att de går nog ändå för de har ju ändå stått i över 12 timmar. Vispade, vispade och vispade, aldrig har jag vispat så länge och de blev lixom inte hårdare, tillsut så såg de ut så här, som att de skulle skärt sig. Jag bestämde mig för en annan snabb variant och smälte vit choklad som jag blanda med vispad grädde å så börja jag vispa gelehallonmoussen och samma sak där, jag vispa, vispa och vispa och den brukar ju ta bara några sekunder att vispa klart. Så så förstod jag att de MÅSTE nog verkligen stå i kylskåpet och inte framme! Åter igen så gjorde jag en snabblösning och blanda en del av den lite tjockare gelehallonfluffen med vispad grädde men de blev inte så tjocka i konstistens som de egentligen ska vara. Tänkte att de går nog...
Bredde på lager på lager och tillsist börja jag å spackla med grädde runt och de var då de tragiska hände. Allt bara gled isär och jag hade en stor glaciärspricka över hela "tårtan". Var bara å inse att de blir ingen tårta idag, de är inte meningen.. Blev faktiskt ganska sur på mig själv. Gick å väckte älsklingen å sa att jag var ledsen för att tårtan VERKLIGEN SKET SIG!! Han sa nej då de är väl bara en bubbla eller liten spricka de går bra. Jag försökte få han att tro mig att de verkligen har skitit sig rejält men nej han trodde mig inte så när han blev med upp å såg den så sa han ja jag trodde faktiskt inte på vad du sa hehe.. Han försökte "trösta mig" med alla fina ord man kan höra å sa att de inte gör något utan att han kan få en tårta någon annan gång, han sa att de var mycket värre om de var en tårta jag gjorde på beställning till någon och de är ju sant. Är bara å inse att ibland kan de skita sig och de är inge att göra med de mer än att lära sig av misstagen ;)

Efter de så började våran dag, en av de bästa dagarna vi haft! Till frukost gjorde han jättestora räksmörgåsar. Var så gött så :)

Sen visste jag att vi skulle ta en tur och de började med att vi åkte till björnö.
Därifrån tog vi världens minsta färja med plats för två bilar. Sträckan var 75 meter och tog 3 minuter att åka ;) Sen åkte vi till säffle. Har faktiskt aldrig varit där trots att de bara är 6 mil undan.
Han visade vilka lägenheter han bott i och även vilken gymnasiumskola han gick. Var hundra olika byggnader utspritt över hela staden typ. Glad att vi hade alla ämnen på samma ställe :) Var riktigt kul å se faktiskt.
Så tog vi en promenad längst älven och de var ju faktiskt väldigt fint i säffle :)
Fanns tom en sluss :) Jag som alltid velat åka i en sluss, synd de inte hade turistbåtar för då hade jag åkt den på en gång :)
De hade riktigt roliga trafikljus också ;) Värt att nämna :) Sen åkte vi till Karlstad. På vägen dit så skulle han visa mig grums centrum eftersom jag aldrig varit där heller. Bara kört förbi grums flera gånger. Följde skylten mot centrum men vi hitta inte centrum haha. Visste att de skulle vara väldigt litet men inte så litet att man inte hitta de haha. Åkte vidare och i Karlstad blev de också en promenad...
Fick se massa roliga träd där de hängt massa saker så som kondomer, kondomförpackningar, ciggpaket, blöjor, tamponger, bindor mm.

Efter de så åt vi på en jättefin restaurang :) *Mys*


Och tillsist blev de 3D bio, resident evil =D Var ganska häftigt men de var inte något i jämförelse med den 5D film-teater grejen jag var på i Italien för några år sen. Men 3D är ju klart coolare än vanlig film och filmen var ju väldigt bra så :) En fullspäckad rolig dag helt enkelt :D

Inga kommentarer: